همه اقشار سواد رسانه‌ای را یاد بگیرند

کارشناس پلیس فتا اصفهان گفت: فرهنگ سازی و داشتن سواد و دانش رسانه ای گام اول در استفاده از فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود سلطانیان پیش از ظهر امروز (یکشنبه)vدر گردهمایی فعالان مجازی شهرستان‌های برخوار و میمه و شاهین‌شهر با تاکید بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از فضای مجازی گفت: همیشه قبل از فرهنگسازی تکنولوژی در دسترس مردم قرار می‌گیرد و این امر آسیب‌های فراوانی به جامعه وارد می‌کند و باید برای ترویج فرهنگ سواد رسانه‌ای برای اقشار مختلف بخصوص جوانان برنامه‌ریزی لازم بشود.

وی مدیریت زمان و میزان مصرف، داشتن مهارت کار با رسانه، قانون گذاری در حوزه استفاده، مسئولیت پذیری در قبال رسانه، دانستن تکنیک‌ها و استفاده از جایگزین را برای فرزندان از مهمترین عناوین در سواد رسانه‌ای دانست و گفت: بیشترین بازه سنی استفاده کننده از فضای مجازی ۹ تا ۳۶ سال است و ۳۶ درصد جمعیت استفاده دائم از فضای مجازی دارند.

کارشناس پلیس فتا اصفهان افزود: پلیس فتا برای نظارت بر فضای مجازی با دو رویکرد مبارزه با جرائم سایبری و پیشگیری از بروز جرایم سایبری راه اندازی شد و نیازمند همکاری رسانه‌ها برای جلوگیری از جرایم سایبری هستیم.

سلطانیان گفت: فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه به  انتشار محتوا از منابع معتبر و دستورالعمل‌های تبلیغات انتخاباتی توجه کنند و از برجسته کردن جریان و اشخاص‌ سیاسی خاص و تشویش اذهان عمومی خودداری کنند.

این گردهمایی با حضور فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی و مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان‌های برخوار و میمه و شاهین شهر در سالن نگارستان شهرداری شاهین شهر برگزار شد.

کد خبر 403285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.