برنامه‌ریزی بر اساس پژوهش نتایج مثبتی به همراه دارد

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: همه طرح‌های پژوهشی باید تحت نظارت مرکز پژوهش ها قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غدیر مهدوی در نطق پیش از دستور یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه در خصوص اهمیت پژوهش مطالب زیادی گفته شده است، اظهار کرد: اگر تصمیم سازی ها بر اساس پژوهش باشد نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی به طرح مثالی مبنی بر اینکه اگر برای مُد حمل و نقل در کلانشهرها پژوهش می شد، در حال حاضر با آلودگی هوا مواجه نبودیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه عدم پژوهش و تحلیل کافی در اجرای اقدامات، نتایج تاسف باری را به همراه دارد، ضروری است تا برای اقدامات آینده حتما پژوهش را در دستور کار قرار دهیم.

مهدوی ادامه داد: اصل پژوهش در کشورهای پیشرفته به صورت اصولی انجام می شود ولی متاسفانه در ایران اقدامات را عجولانه اجرایی می کنیم.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج، در بخش دیگری عنوان کرد: بر اساس دستور العمل میان شهرداری و مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر، تمامی طرح های پژوهشی که در شهرداری تصویب می شوند باید تحت نظارت این مرکز قرار گیرند.

وی افزود: پژوهش هایی که هزینه ای از معاملات کوچک به شمار می رود نیز باید با نظارت مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورا تصویب شوند.

مهدوی با اشاره به اینکه در جلسه دوم هیات امنای شهرداری کرج، مصوب شد پنج کار گروه محیط زیست، اجتماعی فرهنگی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، عمران و انفورماتیک تشکیل شود، تصریح کرد: برای انتخاب مدیران این کارگروه با تعداد زیادی از محققین برجسته شاغل در شهرداری مصاحبه شد و افراد شایسته ای انتخاب شدند.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: هدف این است که با ایجاد زیرساخت و سیستم مناسب، انجام پژوهش های مرتبط با مدیریت شهری به صورت سیستمی، با قواعد مشخص و طی فرآیندهای متداول در مرکز پژوهشی تحقیقات صورت پذیرد.

مهدوی در همین راستا از اعضای شورای شهر، روسای کمیسیون ها، شهردار کرج، روسای سازمان های تابعه شهرداری و معاونان شهردار خواست چنانچه برای تصمیم سازی و یا پیشبرد اهداف مورد نظر تحقیقات خاصی مد نظر آنهاست، به مرکز پژوهش ها منعکس کنند تا این تحقیقات کارسازی و اجرا شود.

کد خبر 403279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.