به تبعیض میان شمال و جنوب شهر پایان دهید

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است هنگام بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ به روند تبعیض و تفاوت تا دو برابری سرانه بودجه یک شهروند ساکن در مناطق شمالی شهر در مقایسه با شهروند ساکن در مناطق جنوبی پایان داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، امروز (یکشنبه) در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: محقق نشدن توزیع عادلانه منابع و تفاوت نرخ توسعه یافتگی میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، سبب عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی شمال و جنوب شهر شده و یکی از مطالبات بحق مردم این مناطق کمتر توسعه یافته شهری، رعایت عدالت در توزیع منابع و دسترسی به زیرساخت‌های پایتخت است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد توازن و تعادل در سرانه بودجه شهروندان در هر کجای تهران که ساکن هستند، افزود: بر اساس تکلیف ماده ۱۴۰ برنامه پنج ساله دوم قرار بود سرانه بودجه تخصیصی به هر شهروند در پهنه جنوب در مقایسه با میانگین سرانه بودجه اختصاصی به هر شهروند در مجموع مناطق ۲۲ گانه متعادل شود که محقق نشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای تحقق رفع فاصله شاخص برخورداری مناطق کمتر توسعه یافته با سطح متوسط مناطق شهری، در بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران مبلغ دو هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و تصویب شده، اما متاسفانه از این محل هیچ پروژه‌ای تامین اعتبار نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران میانی شهرداری به دنبال تحمیل نظر خود به جای حکم شورا هستند، ادامه داد: تاخیر ۹۵ روزه شهرداری در ارائه شاخص‌ها و آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۳ برنامه پنج ساله سوم پذیرفتنی نیست زیرا تحقق مفاد ماده ۲۳ می‌توانست اندکی در بهبود شرایط محلات محروم شهر مفید واقع شود اما در یک سال اول اجرای خود مورد بی توجهی قرار گرفته است.

فراهانی خاطرنشان کرد: لازم است هنگام بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ به روند تبعیض و تفاوت تا دو برابری سرانه بودجه یک شهروند ساکن در مناطق شمالی شهر در مقایسه با شهروند ساکن در مناطق جنوبی پایان داده شود.

کد خبر 403278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.