کاهش ۲۷ درصدی آتش‌سوزی‌ها در بوکان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان از کاهش ۲۷ درصد آتش‌سوزی‌ها در این شهر از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، فواد هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت آمار حوادث آتش سوزی این شهر با بیان اینکه بیش از ۳۹ باب منزل مسکونی، ۱۵ دهنه مغازه، ۱۶ خودرو و ۱۴۴ مورد آتش گرفتن باغات و زمین‌های زراعی از مهم‌ترین و پر مخاطره‌ترین عملیات آتش‌نشانان شهر بوده است، اظهار کرد: با تلاش این سازمان در راستای توسعه آموزش‌های عمومی، آمار حوادث آتش‌سوزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: آتش گرفتن مکان‌هایی از جمله منازل مسکونی، مغازه، انبار، کارگاه ها، خودرو و باغات در بوکان در سال‌جاری خسارات مالی زیادی به بار آورده که دلیل بیشتر این حوادث نیز سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با اشاره به تعداد حوادث و عملیات‌های اعزامی آتش‌نشانان چهار ایستگاه این سازمان، گفت: این تعداد بیش از ۵۰۰ ماموریت از ابتدای امسال بوده که شامل حوادثی از قبیل اطفاحریق، امداد و نجات، رفع مزاحمت حیوانات موذی، ایمن‌سازی، تصادفات و رها سازی محبوسان و .... است.

هاشمی اظهار کرد: در طول این مدت واحد آموزش و پیشگیری سازمان نیز بیش از ۹۶۰ نفر ساعت آموزش اطفاء حریق و ایمنی، تعداد ۶۵ مورد بازدید پیشگیری و ۱۳ مورد علت‌یابی حریق داشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 403265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.