اختصاص بیش از ۷ میلیارد ریال به آتش‌نشانی‌های سمنان

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از اختصاص هفت میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال برای احداث، تکمیل و مرمت ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرهای مشمول ماده ۵۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، راضیه شهاب با بیان اینکه پیگیری برای فعال‌سازی هیئت‌های عالی سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و تأمین منابع مالی و درآمدی پایدار برای شهرداری‌های استان در زمره اقدامات دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بوده است، تأکید کرد: تاکنون شاهد جذب قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان منابع بخش خصوصی در این خصوص بوده‌ایم.

وی از پیگیری امور مربوط به خسارات سیل وارده به شهرهای استان و اخذ اطلاعات و جمع‌بندی و ثبت در سامانه سجاد خبر داد و افزود: اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه و میزان توزیع رقم ۲۴ میلیارد ریال تخصیصی به شهرداری‌های استان از طریق مبادله موافقت‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در زمره دیگر اقدامات دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان بوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از جذب و تخصیص هفت میلیارد و ۴۰۹ میلیون ریال اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای احداث، تکمیل و مرمت ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرهای مشمول موارد ذکرشده در استان خبر داد.

شهاب عنوان کرد: دفتر شهری و شهرداری‌های استانداری سمنان پیگیری برای جذب و واریز پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون الحاق مؤدی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای اجرای پروژه‌های گردشگری، احداث خطوط پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و … را در دستور کار داشته است.

وی افزود: دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همچنین برای جذب مبلغ ۴۸ میلیارد ریال اعتبارات موضوع‌بند(ه) تبصره یک قانون بودجه به‌حساب ۱۷ شهرداری با جمعیت کمتر ۵۰ هزار نفر در سطح استان سمنان تلاش کرده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان، گفت: شرکت در جلسات ستاد پایش سامانه‌های حمل‌ونقل شهری و پیگیری مصوبات و سایر امور محوله توسط کارگروه و برگزاری ۳۲۴ دوره آموزشی حضوری و ۶۰ دوره آموزشی غیرحضوری با بیش از چهار هزار نفر در قالب ۶۰ هزار نفر ساعت دوره آموزشی ازجمله دیگر اقدامات دفتر شهری و شوراهای استانداری بوده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 403249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.