توسعه گردشگری شهری در ابرکوه

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان این که به نظر می‌رسد ابرکوه در آینده‌ای نه‌ چندان دور مشکلی در ایجاد فرصت‌های شغلی نداشته باشد، تصریح کرد: این وعده را به مردم می‌دهیم پس از تکمیل میدان میوه و تره‌بار از اجرای طرح‌های گردشگری در این شهر حمایت شود.

به گزارش ایمنا، محسن کوشش‌تبار از ابرکوه به عنوان نقطه عطف گردشگری کشور یاد و اظهار کرد: ساختار تاریخی ابرکوه در نوع خود منحصربه‌فرد است، اما در عین حال متأسفانه تاکنون ناشناخته مانده است، بنابراین از استاندار یزد می‌خواهم برای معرفی این مجموعه بزرگ که می‌تواند محور توسعه برای استان تلقی شود، تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی ابرکوه تلاقی معماری، فرهنگ و تمدن استان‌های فارس، اصفهان، یزد و کرمان است، لذا موقعیت جغرافیایی این شهر می‌تواند در حوزه گردشگری محل ایجاد جاذبه برای هر یک از استان‌های نامبرده و همچنین کشور باشد.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مأموریت فرماندار، شهردار و سایر مسئولان شهرستان را تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و رونق بخشیدن به حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی جسورانه وارد حوزه گردشگری شده و خانه‌های تاریخی را به فضایی آرام و به‌ دور از هیاهو برای گردشگران تبدیل کرده که این ساختار کاملاً مبتنی بر فرهنگی اصیل است که در ابرکوه مستور مانده و جای کارهای بسیار بزرگ‌تر دارد.

کوشش‌تبار با بیان این که به نظر می‌رسد ابرکوه در آینده‌ای نه‌ چندان دور مشکلی در حوزه فرصت‌های شغلی نداشته باشد، تصریح کرد: این وعده را به مردم ابرکوه می‌دهیم که پس از میدان میوه و تره‌بار، طرح بعدی در ابرکوه که در حد بضاعت به آن کمک خواهیم کرد، در حوزه گردشگری باشد.

کوشش‌تبار ضمن قدردانی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، ادامه داد: یک تیم اجرایی منسجم، برنامه‌ریزی دقیق و توسعه محور با مدیریت استاندار در استان یزد همراه با اعتمادسازی در بخش خصوصی شکل گرفته است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین دستاورد استان در رابطه با ایجاد درآمد پایدار دانست.

وی با اشاره به بازدید از دهکده گردشگری تیجرد، گفت: تعدادی آثار تاریخی از طریق مرمت این دهکده تاریخی به شهر تاریخی ابرکوه اضافه شده بدون این که به ساحت تاریخ آن شهر اهانتی شود یا دست‌اندازی ایجاد کند بلکه اینجا یک مهندسی معکوس را در یک بنای کاملاً مدرن می‌بینیم که بازدیدکنندگان را به حدود ۳۰۰ سال قبل بازمی‌گرداند.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: بحث مهم در اینجا جابه‌جایی ثروت است که بعضی از مناطق پردرآمد که به دنبال گردشگری هستند با حضور در این مجموعه می‌توانند ارزآوری داشته باشند که البته در نهایت نیز موجب رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود.

کوشش‌تبار اظهار کرد: به دلیل اعتمادسازی توسط دولت برای بخش خصوصی، نگاه بلندمدت برای دهکده "تیجرد" تعریف‌ شده است که قطعاً می‌تواند الگوی مناسبی برای سراسر ایران باشد، لذا این طرح آغازی بر پایان بی‌اعتمادی است که موجب می‌شود مدیران محلی بتوانند فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بیابند.

منبع: ایسنا

کد خبر 403240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.