۱۴۰۰ وام اشتغال روستایی در اصفهان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: بیش از ۱۰۹ هزار خانوار نیازمند در سراسر استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و در مناطق روستایی استان در سال ۹۸ یک هزار و ۴۰۳ وام ایجاد اشتغال قرض‌الحسنه در اختیار مددجویان این نهاد قرار گرفته است.

محمدرضا متین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار افراد تحت پوشش این نهاد، اظهار کرد: بیش از ۱۰۹ هزار خانوار نیازمند در سراسر استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و یکی از حمایت‌های مؤثر مردم از برنامه‌های توانمندسازی اقشار نیازمند، مشارکت در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین است.

وی در خصوص تعداد افراد تحت پوشش طرح ایتام و محسنین، افزود: در استان اصفهان ۲۳ هزار و ۳۳۱ نفر از ایتام و فرزندان نیازمند اصفهانی تحت حمایت این طرح هستند و نیکوکاران عضو این طرح، حمایت از شش هزار و ۳۵ فرزند یتیم و ۱۲ هزار و ۹۵۳ فرزند محسنین را بر عهده‌ دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه چهار هزار و ۳۴۳ فرزند طرح محسنین هنوز فاقد حامی هستند، تصریح کرد: در این طرح شرح حال این فرزندان با حفظ همه جوانب در اختیار حامیان علاقمند به حمایت و انتخاب فرزند معنوی قرار می‌گیرد که ممکن است یک فرزند یتیم یا محسنین چند حامی در این طرح داشته باشد که همه مبالغ به‌ صورت مستقیم و با نظارت کمیته امداد به‌ عنوان امین نیکوکاران به‌حساب آنها واریز می‌شود.

وی در خصوص ایجاد روش‌های جدید جذب حامی در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین، گفت: در حال حاضر اجرای طرح هر کارمند یک حامی با مشارکت ادارات، سازمان‌ها و نهادهای انقلابی استان در حال پیگیری است و امیدواریم که با مشارکت موثر کارمندان بتوانیم حامیان جدید به شبکه نیکوکاران این طرح اضافه کنیم.

۱۰۰ مددجوی اقلیت‌های مذهبی تحت پوشش کمیته امداد استان هستند

متین‌ پور با تاکید بر اینکه خیران ارامنه همواره به نحو موثری از اقدامات این نهاد حمایت کرده‌اند، اظهار کرد: نزدیک به ۱۰۰ مددجوی اقلیت‌های دینی تحت پوشش هستند و هیچ گاه دین، مذهب و قومیت افراد در شرایط ورود به چرخه حمایتی این نهاد اثر نداشته است.

وی در خصوص آمار ایجاد اشتغال با اجرای طرح‌های روستایی در سراسر استان گفت: در سال ۹۸ تاکنون یک هزار و ۴۰۳ وام اشتغال قرض‌الحسنه در مناطق روستایی استان در اختیار مددجویان این نهاد قرار گرفته است که اعتبار کل این تسهیلات مبلغ ۴۰ میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در خصوص نحوه مشارکت آحاد جامعه در عرصه خیر و احسان، اظهار کرد: مشارکت در فراهم کردن شرایط زندگی آبرومندانه برای نیازمندانی که توان تأمین معاش خود را ندارند از توصیه‌های مؤکد همه ادیان است و نیکوکاران گرانقدر اصفهانی می‌توانند با شماره‌گیری #۰۳۱*۸۸۷۷* و همچنین مراجعه به پایگاه اینترنتی emdad.ir در عرصه خیر و احسان مشارکت کنند.

کد خبر 403238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.