کف پارکینگ‌ها از خودروهای دپو شده صفر شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش خودرو اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این صنعت امروز راه افتاده و کف پارکینگ خودروسازان از خودروهای دپو شده صفر شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، رضا رحمانی در جلسه ای با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اظهار کرد: تزریق منابع جدید و داخلی سازی در صنعت خودرو کشور جواب داده و البته ضرورت دارد که احتیاطات لازم را برای ادامه کار و توسعه این صنعت بیش از پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص تامین مالی صنایع خودروسازی کشور گفت: امیدواریم این اتفاق به رونق بیشتر این صنعت کمک کند و همچنین باید فروش اموال مازاد شرکت های بزرگ خودروسازی را سرعت ببخشیم.

وزیر صمت گفت: آمار تولید کالاهای منتخب کشور در هشت ماهه امسال عمدتاً افزایشی بوده است؛ در آلومینیوم با توجه به تدابیر اتخاذ شده تا پایان سال کسری تولید جبران خواهد شد و در بخش خودرو نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این صنعت امروز راه افتاده و کف پارکینگ خودروسازان از خودروهای دپو شده صفر شده است.

رحمانی اذعان کرد: به‌رغم نگرانی های موجود، بعد از اصلاح قیمت بنزین با همت مجموعه بازرگانی وزارت صمت بازار روند تعادلی داشته و از ثبات خوبی برخوردار است.

وی افزود: ثبات فعلی بازار و تنظیم شرایط آن سختی های خاص خود را داشته و مسلماً جلوی هرگونه اقدام و تصمیمی که روند حال حاضر را دچار اختلال کند خواهیم ایستاد و حتما با کمک دستگاه های قضایی با متخلفان برخورد قانونی لازم را خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد دو طرح رصد زنجیره تامین صنعت پتروشیمی و همچنین رصد وضعیت بازار ورق های فولادی گفت: یکی از دغدغه های وزارت صمت، ساماندهی میزان تقاضای پتروشیمی در راستای جلوگیری از برخی واسطه گری ها و دلالی ها در سطح عرضه بوده است

رحمانی ادامه داد: تمام حساسیت ما روی این موضوع متمرکز بوده است که میزان عرضه و تقاضا شکل واقعی به خود بگیرد و آن هایی که تولید کننده واقعی نیستند سهمیه ای دریافت نکنند تا بازار به ثبات و آرامش برسد.

وی تصریح کرد: نظارت ها باید به طور مستمر انجام شود و مسلماً متخلفان باید بدانند که در صورت عدول از قانون حتماً بابت تخلفات خود هزینه خواهند پرداخت.

وزیر صنعت تاکید کرد: در حوزه پتروشیمی عموماً تولیدات بیش از مصرف داخلی است و در صنعت فولاد نیز با توجه به افزایش تولیدات در بسیاری از محصولات فولادی، حتی شاهد افزایش ۳۰ درصدی صادرات نیز بودیم و انتظار داریم همه شرکت‌ها با تبعیت از سیاست‌های ابلاغی به حفظ تعادل بازار در کشور بیش از پیش کمک کنند.

کد خبر 403233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.