اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل اصفهان در آینده نزدیک

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: سامانه‌های ثبت تخلف سطح شهر زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل را ندارد و در حال حاضر این طرح به صورت مکانیزه در محدوده مرکزی شهر اجرا می‌شود.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه اخبار اعلام شده مبنی بر شروع اجرای طرح زوج و فرد خودروها از درب منازل در شهر اصفهان صحت ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر این طرح به صورت مکانیزه در محدوده مرکزی شهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه‌های شهر زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح زوج وفرد از درب منازل را ندارد، افزود: برای اضافه شدن این قابلیت در بیش از ۱۱۰ دوربین شهر پیگیری‌ می‌کنیم تا اِعمال قانون برای معاینه فنی و طرح زوج و فرد خودروها از طریق ثبت دوربین‌ها انجام شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در صورت اجرای طرح زوج و فرد خودروها از درب منازل، به محض اینکه خودرو به اولین دوربین نصب شده در سطح شهر برسد اعمال قانون می‌شود.

کریمی ادامه داد: براساس تصمیم‌های شورای ترافیک استان، مدیریت بحران استانداری و کمیته اضطرار مقرر شد توسط سایر سامانه‌ها همچون سامانه اعمال قانون عبور از چراغ قرمز، بتوانیم معاینه فنی و طرح زوج و فرد خودروها را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۲ سامانه در شهر اصفهان فعال است که مکانیزه برای طرح زوج و فرد و معاینه فنی خودروها اعمال قانون می‌کند، تصریح کرد: سه سامانه دیگر در خیابان ظهیرالاسلام به سمت مسجد سید، خیابان فردوسی به خیابان فردوسی منوچهری و خیابان فردوسی حکیم به خیابان فردوسی عبدالرزاق در حال تست است و تا یک ماه آینده به تعداد دوربین‌های فعال شهر اضافه می‌شود تا در مجموع ۲۵ سامانه ثبت تخلف در محدوده مرکزی شهر فعال شود.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از بیستم آذرماه سال‌جاری، اضافه کرد: این خودروها به ازای هر روز تردد در محدوده مرکزی شهر ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به دریافت کارت معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند تا مشمول جریمه نشوند.

کد خبر 403231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.