اتمام آزادسازی مسیر پروژه میدان شهدای هسته‌ای تا پایان سال‌ ۹۸

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: در صدد هستیم تا پایان امسال آزادسازی مسیر پروژه میدان شهدای هسته‌ای را به اتمام رسانده و در اسرع زمان عملیات اجرای آن را کلید بزنیم.

رضا اخوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مراحل احداث میدان شهدای هسته‌ای و ادامه خیابان سلمان فارسی که از  پروژه‌های بزرگ در حال اجرای منطقه چهار است، اظهار کرد: استارت پروژه میدان شهدای هسته‌ای در سال ۹۴ و ۹۵ خورد و با توجه به وسعت زیاد و حجم بالای آزادسازی و نوع کاربری‌ها که بخشی کشاورزی و باغات، بخشی مسکونی و تجاری، بخشی در محدوده و بخشی در حریم واقع شده بود، روند آزادسازی و شهرداری و شهروندان را با مشکل مواجه کرد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این منطقه برای آزادسازی مسیر فاز اصلی پروژه که شامل میدان اصلی و ادامه خیابان مشتاق سوم است، با موانع زیادی مواجه بودیم از این‌رو با استفاده از ماده‌های قانونی هشت و ۹ نسبت به آزادسازی مسیر اقدام کرده و در صدد هستیم تا پایان امسال آزادسازی این محل را انجام و در اسرع زمان اجرای پروژه را کلید بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه از مالکان اراضی در مسیر اجرای پروژه میدان شهدای هسته‌ای انتظار مشارکت و همراهی داریم تا در روند زمان اجرای این پروژه تسریع شود، گفت: از جمله پروژه‌هایی که در این منطقه تامین اعتبار و طراحی آن ابلاغ شده، پروژه دسترسی خیابان سواردز و کردآباد، همچنین توسعه پردیس اشراق است که به زودی آغاز خواهد شد.

استقرار ۳۰ درصد فضای سبز شهر در محدوده منطقه ۴

اخوان با اشاره به شرایط خاص منطقه چهار به لحاظ استقرار ۳۰ درصد فضای سبز شهری در محدوده آن، تصریح کرد: هزینه زیادی صرف تامین منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری عرصه‌های فضای سبز شده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد: در گذشته دو سال خشکسالی متوالی آسیب جدی به سه عرصه فضای سبز از جمله مشتاق (حدفاصل پل بزرگمهر تا سه راه پینارت و خیابان‌های اطراف)، عرصه باغ غدیر و خیابان‌های اطراف و عرصه بزرگ پارک طبیعی شرق، در مجموع ۹۵۰ هکتار فضای سبز شهری وارد کرد؛  از این‌رو امسال با توجه ویژه‌ به ارتقای زیرساخت‌های آبرسانی، تهیه لوله‌های آبرسانی و لوله‌گذاری به طول ۱۰ کیلومتر انجام شد.

وی با بیان اینکه برای اصلاح زیرساخت‌های آبی، ایجاد آبرسانی قطره‌ای در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: برای مدیریت منابع آبی در این منطقه، احداث منابع آب در دستور کار قرار گرفت و همسو با طراحی سیستم آبرسانی جامع شهر اصفهان به عنوان نقطه عطف در این راستا گام برداشتیم که جانمایی و طراحی انجام و در نقاط حساس سه بلوک فضای سبز یاد شده این منابع آبی احداث خواهد شد.

اخوان با اشاره به احداث دو پروژه محل جدید نمایشگاه اصفهان و بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان، اظهار کرد: مهیاکردن زیرساخت این پروژه‌ها از جمله دسترسی آن بر عهده شهرداری است.

بهره‌برداری از پروژه احداث لوپ‌های غربی بلوار رضوان تا دو ماه آینده

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه شش کیلومتر از رینگ چهارم در محدوده این منطقه قرار دارد، گفت: احداث لوپ‌های غربی تقاطع بلوار رضوان در حال اجرا است و تا دو ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه میدان کلمان تا میدان کردآباد، گفت: خیابانی حدفاصل این دو محله طراحی شده که با توجه به بافت قدیمی و فرسوده محل، نیاز به آزادسازی دارد، اما به دلیل تعدد ابنیه‌های مسکونی و تجاری در محل، شهرداری به صورت تدریجی آزادسازی‌ها را انجام می‌دهد.

اخوان اظهار کرد: دسترسی برای برون‌رفت محله از بن‌بست و رفع معضلات ترافیکی خیابان و دسترسی در سال‌های قبل پیش‌بینی، طرح آن آماده و بخشی از طرح در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده تا در موازات این خیابان مسیر احداث و مشکل ترافیک برطرف شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای آزادسازی تدریجی محل، اقداماتی در حال انجام است و امسال پروژه دسترسی اصلی محله کردآباد و سوادرز را در دستور کار داریم و استارت آن را می‌زنیم، البته پیش‌نیازها تهیه و جلساتی با مالکان پلاک‌های واقع شده در مسیر برگزار شده که انتظار می‌رود مالکان با همکاری و هم‌افزایی در اجرای طرح، شهرداری را همراهی کنند.

کد خبر 403217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.