موسوی: ایران تسلیم جوسازی‌های سیاسی و تبلیغاتی نمی‌شود

سخنگوب وزارت امور خارجه ایران درخصوص مطالب مندرج در برخی رسانه‌های استرالیایی در مورد وضعیت «کایلی مور گیلبرت» شهروند استرالیایی گفت: وی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده و جمهوری اسلامی تسلیم جوسازی‌های سیاسی و تبلیغاتی نمی‌شود.

به گزارش ایمنا، سید عباس موسوی اظهار کرد: گیلبرت به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده و دادگاه صالحه نیز با رعایت تمام قوانین مربوطه حکم مقتضی صادر کرده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است جمهوری اسلامی ایران تسلیم جوسازی‌های سیاسی و تبلیغاتی نمی‌شود و این شهروند استرالیایی مانند هر محکوم دیگری که حکم قضائی دارد، دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: افکار عمومی نحوه برخورد دولت استرالیا با «نگار قدس کنی» را فراموش نمی‌کند که بدون ارتکاب کمترین جرمی بازداشت و ۲۸ ماه با وی  غیرانسانی رفتار شده؛ وضع حمل در زندان، جدا کردن نوزاد شیرخوار از مادر، مخالفت با درخواست حصر در منزل به جای زندان، محرومیت از دیدار منظم نوزاد و در نهایت استرداد به آمریکا با نقض تعهدات کنسولی از جمله رفتارهای خلاف قانون و حقوق بشری است که با قدس کنی صورت گرفت.

کد خبر 403211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.