لزوم بهبود روابط دانشگاه‌ها و مدیریت شهری برای ارتقای زندگی شهری

شهردار اصفهان گفت: محیط مناسب پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان فرصت مناسبی برای تعامل دوسویه دانشگاه و شهر است.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک میان شهرداری و دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از شناخته شده ترین دانشگاه‌های ایران دربخش صنعت و تکنولوژی است و با تمرکز بر توانمند سازی دانشجویان، توانسته فارغ‌التحصیلانی توانمند تربیت کند.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: نگاه این دانشگاه به سمت توسعه پایدار است؛ بر محور دانایی حرکت می‌کند و در عرصه‌های بین‌المللی نیز بسیار خوب درخشیده و تعداد بالای مقالات ISI در مجلات معتبر و ارجاعات به مقالات این دانشگاه، نشان‌دهنده اهمیت بالای آن است.

شهردار اصفهان با بیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان به خوبی توانسته است در پیرامون خود اثربخش باشد و نتیجه‌ این اثربخشی متوجه جامعه گردد، به ایفای نقش ویژه‌ این دانشگاه در ایجاد شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز اشاره کرد و ادامه داد: همه این موارد نشان دهنده توانمندی و برتری این دانشگاه در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناوری نسبت به دانشگاه‌های دیگر است.

نوروزی محیط مناسب پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان را یک فرصت مناسب برای تعامل دوسویه دانشگاه و شهر دانست و تأکید کرد: آثار ومقالات منتشر شده در مجلات معتبر و همچنین کنفرانس‌ها و همایش‌های مختلف در دانشگاه باید در زندگی مردم مشاهده شود و دانشگاه صنعتی اصفهان قطعاً می‌تواند بیش از آنچه تاکنون اثربخش بوده، نقش اساسی در ارتقاء کیفیت زندگی مردم و بهبود وضعیت شهرها داشته باشد.

وی با بیان این که ارایه نظرات خوب و طرح‌ و برنامه‌های مناسب دانشگاهیان توانمند صنعتی اصفهان می‌تواند منجر به پیشبرد سطح زندگی مردم و اصلاح وضعیت شهر و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان شود، افزود: اگر دانشگاه‌ها نتوانند خارج از محیط خودشان اثربخش باشند، مباحث آموزشی و تئوری بی‌اثر خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و نیاز جامعه در بخش های مختلف، تصریح کرد: با توجه به توانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان برای مهندسی معکوس، می‌توانیم در بخش‌های زیادی مانند قطار شهری و... کارهای جدیدی را آغاز کنیم.

شهردار اصفهان با تأکید بر لزوم بهبود روابط دانشگاه‌ها و مدیریت شهری برای استفاده بیشتر از امکانات برای ارتقای زندگی در شهر، افزود: این نشست موجب تسریع نقش عملی دانشگاه در اثربخشی موضوعات شهری می شود.

نوروزی با بیان این که امکان مقابله با مشکلاتی مانند آلودگی هوا، بدون استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها بسیار مشکل است، اضافه کرد: شهرداری در این رابطه کار مشترکی با دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان انجام داده که نتایج اولیه آن آماده ارائه است.

برای حل بسیاری از مسائل فقط دانشگاه‌ها می‌توانند راهکار ارائه دهند

وی با تأکید بر لزوم پذیرش نتایج طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، گفت: برای حل بسیاری از مسائل فقط مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی مانند دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند راهکار ارائه دهند.

شهردار اصفهان، نشست مشترک مسئولان شهرداری و دانشگاه صنعتی اصفهان را نخستین گام برای عملیاتی شدن ایده ها برای رفع مشکلات شهری عنوان و ابراز امیدواری کرد؛ با امضای تفاهم‌نامه و قراردادهای لازم به سرعت بتوانیم برای شهروندان اصفهان کارهای مثبتی را انجام دهیم.

در بخش پایانی این نشست نیز معاونین و مدیران شهرداری اصفهان و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان به بحث و بررسی در مورد زمینه های همکاری مشترک پرداختند.

استفاده از ظرفیت دانشگاه در حل مشکلات شهری، لزوم کاربردی شدن مقالات علمی و پژوهشی، کمک دانشگاه به ارتقاء حوزه مدیریت پسماند و تبدیل به انرژی های قابل استفاده، مدیریت آب، دوچرخه های برقی، گردشگری، پژوهشکده مدیریت شهری، حمل و نقل، عمران، خدمات شهری و حوزه فضای سبز از مجله مهمترین پیشنهادهای مطرح شده دو طرف برای توسعه همکاری میان دانشگاه صنعتی و شهرداری اصفهان بود.

نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک میان شهرداری و دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور شهردار، معاونین شهردار و مدیران شهرداری اصفهان و رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، معاونان و مدیران این دانشگاه، عصر امروز شنبه 7 دی ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 403198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.