اجرای ۸۰ پروژه مشترک با شهرداری اصفهان در چهار سال

نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک میان شهرداری و دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور شهردار و مدیران شهری اصفهان و هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان عصر امروز شنبه ۷ دی ماه برگزار شد.

به گزارش ایمنا، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با تشریح تاریخچه این دانشگاه و دستاوردهای ارزشمند آن، به ظرفیت های کم نظیر این دانشگاه و ساختارهای پژوهشی مناسب آن اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان هم اینک در رتبه بندی یو. اس. نیوز دارای رتبه سوم کشور است و مطابق با رتبه بندی تایمز از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا و یکصد دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته است.

سیدمهدی ابطحی، با اشاره به اهداف کلان برنامه تحول دانشگاه در افق ۱۰ ساله، دستیابی به مرجعیت علمی در آسیا، سرآمدی در تربیت دانش‌آموختگانی توانمند در تراز جهانی اخلاق مدار و نقش آفرین در توسعه کشور وتأثیرگذارترین دانشگاه کشور در منطقه پیرامونی خود را از جمله مهمترین این اهداف برشمرد.

وی افزود: یکی از سه دانشگاه برتر کشور در تحقق جامعه دانایی محور، برخورداری از فضای علمی و فرهنگی پویا و کیفیت‌گرا، بین‌المللی شدن دانشگاه و دستیابی به منابع مالی پایدار، از دیگر اهداف برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ عضو هیئت علمی این دانشگاه در ۴۵ شرکت دانش بنیان، به دستاورد های حوزه نوآوری و فناوری اشاره کرد و افزود: ارائه ایده راه اندازی پارک های علم و فناوری درکشور برای اولین بار، راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه، استقرار مرکز رشد دانشگاه در شهرک، توافق و همکاری نزدیک با شهرک و پیگیری موضوع راه اندازی کریدور علم و فناوری اصفهان را از جمله این دستاوردها است.

ابطحی، با اعلام این که در مرکز نوآوری این دانشگاه تاکنون ۳۱ طرح فناور مورد حمایت قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۴ تا کنون ۸۰ پروژه مشترک با شهرداری اصفهان داشته ایم و در سال ۱۳۹۷ نیز در دیگر بخش ها مبلغ ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد ارتباط با صنعت بوده که در سال جاری این مبلغ به ۳۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه با تشریح محورهای درآمد پایدار در حوزه تجاری سازی فناوری، به ارایه گزارشی پیرامون گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک و همکاری‌های بین المللی در حوزه انتقال فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخت و افزود: زمینه های همکاری بسیار مناسبی میان دانشگاه و شهرداری اصفهان وجود دارد که از جمله می توان به همکاری در امور بین الملل، حوزه نوآوری، تجاری سازی فناوری، ایجاد پژوهشکده مشترک، همکاری در بخش آموزش های آزاد الکترونیکی و فناوری های مورد نیاز شهرداری اشاره کرد.

کد خبر 403197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.