برای حمایت از خانواده زندانیان اعتبار پیش بینی نشده است

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: قانون برای امور مربوط به زندانیان هزینه‌های زیادی در قالب‌های مختلف نظیر نگهداری، بهداشت و درمان، تمشیت امور امنیتی و قضایی پیش‌بینی کرده است، اما برای حمایت از خانواده زندانیان اعتبار و بودجه‌ای پیش بینی نشده است.

به  گزارش ایمنا به نقل از سازمان زندان ها و اقدمات تربیتی کشور، جبار باقری در جلسه ارزیابی عملکرد برنامه آموزش مهارت‌های اخلاقی که اعتبار آن از سوی سازمان اجتماعی کشور تامین شده بود، درباره مسائل خانواده‌های زندانیان اظهار کرد: این خانواده‌ها بی سرپرست مانده‌اند و به نوعی تحمل کیفر می‌کنند. این درحالی است که مجازات جنبه خصوصی دارد و احکامی که صادر می شود باید فقط متوجه شخص مجرم شود.

باقری در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: لازم است در راستای کاهش آسیب ها، آموزش به خانواده‌های زندانیان در قالب آموزش مهارت‌های شغلی و توانمندسازی و به طور مستمر با حمایت دولت در برنامه های کلان پیش بینی شود.

در ادامه سید اسماعیل جعفری، مشاور رئیس سازمان اجتماعی کشور ضمن قدردانی از انجمن حمایت زندانیان در زمینه آموزش های مهارت های اخلاقی به خانواده های زندانیان گفت: گزارش های ارائه شده در خصوص آموزش به خانواده زندانیان، نشانگر صحت و دقت در انجام این آموزش ها است.

وی هدف سازمان اجتماعی را ارزیابی از روند اجرایی عنوان کرد و گفت: در ارزیابی ها، سازمان اجتماعی به نتایجی از جمله تولید محتواهای قوی تر رسیدیم که سازمان اجتماعی را در توزیع اعتبارات سال آینده هدفمندتر می کند.

جعفری خاطرنشان کرد: سازمان اجتماعی به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی است و هدف نهایی این است که طلاق و معضلات آن را کاهش دهیم.

کد خبر 403195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.