بیش از هزار عملیات اطفاء حریق و امداد در سنندج

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۱۶۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، سهیل فضل وزیری با ارائه آمار ۹ ماهه سالجاری این سازمان اظهار کرد: این سازمان در راستای انجام به موقع امدادرسانی شایسته به شهروندان در زمان بروز حوادث و کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان همواره کوشا بوده است.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان علاوه بر انجام ماموریت در داخل سطح شهر در حوادث خارج از محدوده هم امدادرسانی کرده است؛ در ۹ ماهه سالجاری یک هزار و ۱۶۴ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش‌نشانان این سازمان انجام شده است.

فضل‌وزیری افزود: عملیات‌های انجام شده شامل ۶۹۰ عملیات اطفاء حریق و ۴۷۴ عملیات امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج  تصریح کرد: از ۶۹۰ عملیات اطفاء حریق انجام شده، ۴۳۲ عملیات مربوط به اطفاء حریق فضاهای سبز، کشاورزی، مراتع و جنگل‌ها، ۹۸ مورد مسکونی، ۴۶ مورد تجاری، ۵۹ مورد خودرو و ماشین‌آلات، ۲۲ فقره ضایعات و زباله، هشت مورد انبار، شش فقره صنعتی، تاسیسات شهری دو مورد، مراکز بهداشتی و درمانی دو مورد، اداری دو مورد، مراکز تجمعی و آموزشی یک فقره و ۱۲ فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

وی در خصوص آمار عملیات‌های امداد و نجات در ۹ ماهه امسال گفت: ۲۱۱ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۷۷ مورد گیرکردن در آسانسور، ۳۹ فقره گیرکردن انگشتر، ۳۲ فقره تصادف، ۳۱ فقره بسته شدن درب، ۲۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۱۳ مورد سقوط در چاه و ریزش آن، چهار مورد سقوط اشیاء، چهار فقره خفگی و گاز گرفتگی، سه فقره سقوط از ارتفاع، چهار مورد ریزش آوار، دو مورد غواصی، سه مورد برق گرفتگی، چهار فقره انفجار گاز و ۲۴ فقره نیز سایر موارد بوده است.

فضل وزیری اضافه کرد: در عملیات انجام شده ۷۳ نفر از شهروندان و سه نفر از آتش‌نشانان دچار آسیب‌دیدگی شده و هشت نفر از شهروندان نیز متاسفانه جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال شش هزار و ۵۳۴ نفر تحت آموزش قرار گرفته که از این تعداد ۷۶۸ نفر به صورت درون‌سازمانی و پنج هزار و ۷۶۶ نفر نیز به صورت برون‌سازمانی بوده است.

وی گفت: تعداد ماموریت‌های انجام شده در داخل محدوده شهر هزار و ۱۴۵ مورد، خارج محدوده ۱۳ مورد و شش مورد نیز در روستاها انجام شده است.

کد خبر 403178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.