شلیک مرگبار پدر به قلب  پسر

بسته اخبار اجتماعی - شنبه هفتم دی ماه - اختصاص دارد به افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد، بارش برف و باران در محورهای ۷ استان کشور، پایان عملیات امدادی پیست توچال با یک فوتی و یک مصدوم، واگذاری فرزند خواندگی ۱۳۰ کودک به دختران مجرد و شلیک مرگبار پدر به قلب پسر که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به میزان افزایش مستمری در سال آینده گفت: در بودجه سال آینده ۱۵ درصد افزایش مستمری بگیران را برای مددجویان این نهاد نسبت به امسال خواهیم داشت.

بختیاری گفت: برای ۵ هزار واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی با هماهنگی که با استاندار خراسان جنوبی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداران و شوراهای اسلامی روستاها داشته‌ایم ۵ هزار نقطه درنظر گرفته شد و اقدامات انجام گرفته است.

او افزود: در این راستا بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مورد برنامه کاری برای صدور پروانه ساختمانی انجام شده که در شرف نهایی شدن است.

بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ واحد احداث شده است یادآور شد: امید است تا دهه فجر امسال یک هزار واحد و ۵۰۰ واحد تا پایان سال احداث شود و یک هزار واحد نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده و مابقی نیز تا قبل از هفته دولت سال ۹۹ تحویل داده شود.

بارش برف و باران در محورهای ۷ استان کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: بارش پراکنده برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، قم، کردستان، لرستان و مرکزی گزارش شده است.

رحمانی گفت: جهت تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر کشور به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

سخت و زیان آور بودن مشاغل ربطی به تامین اجتماعی ندارد

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی در مورد سخت و زیان آور بودن مشاغل مختلف گفت: سخت و زیان آور بودن هر شغل باید در کمیته های اداره کار مورد بررسی قرار گیرد و ربطی به تامین اجتماعی ندارد.

محمد حسن زدا در مورد اینکه آیا شغل نگهبانی سخت و زیان آور است یا خیر گفت: سخت و زیان آور بودن شغل در اختیار سازمان تامین اجتماعی نیست و مجموعه اداره کار و کمیته‌های تشخیص آنها هستند که باید ببینند شغلی سخت و زیان آور است یا خیر.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: به محض اینکه کمیته‌ها رای دادند و مشخص شد که شغلی سخت و زیان آور است در این صورت بیمه شدگان به ادارات تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و اگر ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب لیست بیمه با آن عنوان شغلی داشته باشند ما حقوق را برقرار می‌کنیم.

پایان عملیات امداد و نجات در توچال؛ یک فوتی و یک مصدوم

مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر با اشاره به حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات توچال گفت: دو مصدوم حادثه سقوط توچال توسط نیروهای امدادی مستقر در منطقه پیدا شدند که یک مرد ۴۵ ساله زنده و نفر دوم که ۶۳ سال داشت متأسفانه فوت شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات امداد و نجات در این منطقه به اتمام رسید.

پیش از ظهر امروز سقوط بهمن حد فاصل ایستگاه ۲ و ۵ توچال به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد که ۳ ایستگاه آتش نشانی و ۵ تیم عملیات و نجات از سوی سازمان هلال احمر به محل اعزام شده بود.

واگذاری فرزند خواندگی ۱۳۰ کودک به دختران مجرد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته سرپرستی ۱۳۰ کودک به دختران مجرد بالای ۳۰ سال واگذار شد.

مسعودی فرید درباره روند واگذاری فرزند خواندگی گفت: از سال ۱۳۹۲ و پس از تصویب مجلس، امکان فرزندخواندگی فراهم شد و سال گذشته نزدیک به ۲ هزار کودک به عنوان فرزند خوانده یا امین موقت به خانواده‌ ها سپرده شدند.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۱۶۰ کودک دارای بیماری صعب العلاج به عنوان فرزند خوانده تحویل خانواده‌ ها شدند و در مجموع ۱۰ هزار کودک در ۶۸۰ مرکز شبانه روزی بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند و در مقابل هر کودک ۸ تا ۹ خانواده برای فرزند خواندگی وجود دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: متقاضیان فرزند خواندگی باید از شرایط اقتصادی مناسب برخوردار و همچنین دارای سلامت جسمی و روانی نگهداری کودک باشند و به مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند و همچنین صلاحیت آن‌ها از مقامات قضایی از جمله پزشکی قانونی تایید شده باشد و اطمینان داشته باشیم که از عهده نگهداری و سرپرستی کودک برآیند و زندگی مناسبی را برای او فراهم کنند.

میزان افراد باسواد در سال جاری به ۹۶ درصد رسیده است

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: میزان سوادآموزی در چهل سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته و میزان افراد باسواد در سال جاری به ۹۶ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در رده سنی ۱۰ الی ۴۹ سال، قبل از انقلاب ۴۸.۸ درصد افراد باسواد و بقیه بی‌سواد بودند، طبق سرشماری سال ۹۵ میزان افراد باسواد به ۹۴.۷ درصد و امسال این عدد به ۹۶ درصد رسید.

ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات کلیه دانشجویان کشور

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از پیشنهاد ایجاد سامانه واحد برای دسترسی برخط به همه اطلاعات آموزشی پذیرفته شدگان و دانشجویان همه دانشگاه های کشور خبر داد.

حمید اکبری گفت: پیشنهاد شده است یک سامانه واحد برای دسترسی برخط به همه اطلاعات آموزشی پذیرفته شدگان جدید و دانشجویان شاغل به تحصیل در کلیه مقاطع و دانشگاه های کشور دسترسی فراهم شود.

وی افزود: در روند فعلی کلیه اسامی پذیرفته شدگان از طریق سازمان سنجش به دانشگاه ها اعلام می شود و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز اطلاعات را به صورت جداگانه از سازمان سنجش کشور دریافت می‌کند. در صورت ایجاد سامانه یکپارچه تعداد دانشجویان ثبت نام شده در کلیه دانشگاه ها اعم از دولتی و غیر دولتی بلافاصله قابل مشاهده و دسترسی برای وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: در این سامانه یکپارچه به طور شفاف و به صورت لحظه ایی وضعیت کلیه پذیرفته شدگان، دانشجویان و فارغ التحصیلان قابل رویت خواهد بود. بنابراین با وجود چنین سامانه ایی از بروز هرگونه اشتباه و تخلف جلوگیری خواهد شد.

شلیک مرگبار پدر به قلب  پسر

پدر تویسرکانی با سلاح شکاری فرزند خود را مورد هدف قرار داده و او را به قتل رساند.

سرهنگ محمد معصومی فرمانده انتظامی تویسرکان گفت:  پس از گزارش یک مورد درگیری به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۱ در محل حضور یافتند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش اولیه، یک پدر و پسر به علت اختلاف مالی با هم درگیر شده و پدر با استفاده از سلاح شکاری به سمت قفسه سینه فرزندش شلیک کرد.

فرمانده انتظامی تویسرکان افزود: تیم های اورژانس در محل حاضر شده و پسر مجروح به بیمارستان ولیعصر (عج) منتقل شد که با وجود تلاش تیم پزشکی این پسر جان خود را از دست داد.

سرهنگ محمدی گفت: قاتل با استفاده از یک دستگاه سواری پیکان از محل متواری شده و تلاش پلیس برای دستگیری این فرد ادامه دارد.

کشف تریلر حامل پارچه های قاچاق در البرز

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی یک دستگاه تریلر حامل ۵۳۸ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال در محدوده فرودگاه پیام خبر داد، در راستای مبارزه با قاچاق کالا وارز و رصد و کنترل محموله های ترانزیتی و گمرکی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا وارز پلیس آگاهی استان البرز حین ماموریت در محدوده فرودگاه "پیام" به یک دستگاه خودروی تریلر مظنون شدند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: ماموران پس از متوقف ساختن خودرو، متوجه فک پلمب گمرک مبدا شده و در بازرسی از خودرو، ۵۳۸ طاقه (۳۳۰ هزار متر) انواع پارچه خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه ای داخل کابین جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که بر اساس نظر کارشناسان، ارزش اموال قاچاق کشف شده، ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 403172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.