توسعه کسب‌وکارهای خرد و روستایی به اشتغال پایدار می‌انجامد

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منجر به توسعه کسب و کارهای خرد و روستایی، اشتغال پایدارو جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، رحیم سرهنگی در مراسم افتتاح کارگاه آموزش تربیت مربیان سواد مالی  و بازی های توسعه کسب و کار خرد با همکاری "بانک اشپارکاسه" آلمان، اظهار کرد: آموزش ها برای تسهیلگران ارشد "موسسه تاک" با همکاری و هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد اشتغال پایدار اعضای گروه های خودیار در برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی انجام می شود.

وی با اشاره به تاریخچه همکاری میان معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بانک اشپارکاسه گفت: با توجه به اینکه تسهیلگران موسسه تاک نقش موثری در توسعه کسب و کارهای خرد در شهرهای کوچک و روستاها دارند، این گونه آموزش ها را برای توسعه اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و همچنین پیشگیری از حاشیه نشینی شهرها مثمرثمر دانست.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افرود: در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد بانک‌های پس انداز آلمان (اشپارکاسه) در فروردین ۱۳۹۶، دومین دوره آموزش سواد کسب و کار توسط کارشناسان بانک اشپارکاسه برای تسهیلگران ارشد موسسه تاک از ۲۱ استان کشور، کارشناسان بانک کشاورزی، سازمان آموزش فنی و حرفه­ای و کارشناسان دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال از تاریخ دوم تا هشتم دی ماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود. 

سرهنگی در توضیح این برنامه آموزشی گفت: در این برنامه که به روش TOT(Training OF Trainer) برگزار می شود، آموزش سواد مالی در محیطی شبیه سازی شده برای ایجاد و توسعه کسب و کار از طریق آموزش بازی های کسب و کار در یک زنجیره تامین به تسهیلگران انجام می شود و تسهیلگران آموزش دیده هم بعد از ارزیابی و تایید کارشناسان بانک اشپارکاسه به آموزش گروه‌های خودیار در سراسر کشور می پردازند.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار با بیان اینکه در این آموزش ها افراد با انواع شرایط، فرصت ها و تهدیدات محیط پیرامون، رقبا، بازار، مشتریان، نحوه تامین مالی، سرمایه­ گذاری، خرید مواد اولیه، شبکه توزیع، کیفیت و کمیت محصولات، نحوه محاسبات مالی و حسابداری شرکت، هدایت پرسنل، تعیین قیمت و ... مواجه می شوند، افزود: افراد در این شرایط متغیر، تصمیمات متفاوتی می گیرند که منجر به موفقیت یا شکست کسب و کار می شود.

وی تاکید کرد: به طور کلی اهداف آموزش این بازی ها، افزایش دانش مالی، شروع کسب و کار، آشنایی با فرصت‌های جدید کسب و کار، نحوه معرفی محصول در بازار، توسعه بازار از طریق سرمایه‌گذاری موردنیاز و افزایش سود دهی است.

کد خبر 403158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.