تلاش برای رفع مشکل سوخت تاکسی‌های فرودگاه

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: با ستاد سوخت کشور و رییس اتحادیه تاکسیرانی کشور مذاکراتی انجام شده تا مشکل سوخت تاکسی‌های فرودگاه برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی منوچهری ظهر امروز -شنبه هفتم دی ماه ۹۸ - در جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای مشورتی ناوگان تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان ۹ هزار و ۵۰۰ خودروی پلاک «ت» و هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی سرویس مدارس و حدود سه هزار و ۵۰۰ آژانس تاکسی بی‌سیم بانوان فعال است.

وی افزود: جلسه امروز با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف تاکسیرانی از جمله تاکسی بی‌سیم، تاکسی‌های فرودگاه، تاکسی بانوان و خطوط گردشگری برگزار شده که با انجام فرایند انتخابات به عنوان نمایندگان بخش‌های مختلف انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون با ارائه پیشنهادها و نظرات نمایندگان بخش‌های مختلف تاکسیرانی، درخواست‌ها و پیشنهادهایی ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به موضوع بیمه رانندگان تاکسی تصریح کرد: از سال ۸۹ براساس تعهد دولت قرار بود نیمی از حق بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت و نیم دیگر توسط راننده پرداخت شود؛  از این‌رو سایت مربوطه برای ثبت‌نام رانندگان باز شد، اما پس از مدت کوتاهی به دنبال بدحسابی دولت در پرداخت سهم خود، مشکلات زیادی به وجود آمد و سازمان تأمین اجتماعی پس از صدور اخطارهای مختلف در سال ۹۴ اجازه ثبت‌نام رانندگان جدید را نداد.

منوچهری اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون هیچ راننده‌ای برای بهره‌مندی از بیمه، موفق به ثبت‌نام نشده است، از این‌رو به اتحادیه تاکسیرانی کشور پیشنهادی ارائه شد مبنی بر اینکه ۲۰۰ هزار نفر که به صورت غیرقانونی در سایت ثبت‌نام کرده، اما راننده نبودند را حذف و به جای آن ۲۰۰ هزار نفر راننده حقیقی را ثبت نام کنند، این در حالی است که شورای عالی امنیت ملی با اجرای این طرح مخالفت کرد؛ به همین دلیل به دولت پیشنهاد می‌دهیم ۲۰۰ هزار نفر راننده غیر واقعی به صورت مرحله‌ای حذف و رانندگان جدید جایگزین آنها شوند.

وی با اشاره به مسیرهای BRT ایجاد شده در شهر، گفت: طبق قانون اجازه ورود به مسیر BRT در اختیار پلیس راهور است، از این‌رو درخواست می‌شود این مسیر به نوعی در اختیار رانندگان تاکسی نیز قرار گیرد چراکه در حال حاضر تنها برای تردد اتوبوس‌ها اختصاص یافته و تاکسی‌ها در حجم انبوهی از ترافیک قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ورود به مسیرهای BRT برای رانندگان تاکسی نیز در شهرهای شیراز و مشهد اجرا شده است.

اختصاص بسته حمایتی برای تاکسی‌های دارای سامانه هوشمند

منوچهری با اشاره به بودجه بسیار ناچیز سازمان تاکسیرانی گفت: باتوجه به مشکلات تاکسیرانان اصفهانی که از سامانه هوشمند استفاده کرده بودند، با تصویب شورای اسلامی شهر، بسته حمایتی برای آن‌ها در نظر گرفته شد تا علاوه بر دریافت روکش صندلی و لاستیک رایگان، از پرداخت هزینه شهری معاف شوند.

وی با اشاره به مشکل کمبود سهمیه سوخت تاکسی‌های خط ویژه فرودگاه اظهار کرد: در فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان ۱۷۰ دستگاه خودروی تاکسی آریو غیر گازسوز فعال است که تخصیص سهمیه سوخت آن‌ها برابر با سایر خودروها در نظر گرفته شده در حالی‌که این خودروها ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر از شهر بیرون بوده و برای تردد به داخل شهر مسیر زیادی را طی می‌کنند و سهمیه سوخت آن‌ها جوابگوی نیازشان نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه خودروهای آریو که همه آن‌ها مدل ۹۶ بوده، به نوعی آبروی شهر محسوب می‌شود، افزود: با ستاد سوخت کشور و رییس اتحادیه تاکسیرانی کشور مذاکراتی برای رفع مشکل سوخت تاکسی‌های فرودگاه انجام شده است.

منوچهری با بیان اینکه برای رفع مشکلات تاکسیرانی باید بودجه‌ای مشخص و براساس نیاز این سازمان در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر نصب تبلیغات بر روی سقف تاکسی‌های شهر بوده که مورد توافق پلیس راهور اصفهان قرار گرفت و به زودی اجرایی خواهد شد.

در این جلسه همچنین پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از رانندگان تاکسی برای رفع مشکلات این قشر مطرح شد.

کد خبر 403150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.