تشکیل صندوق حمایتی برای رانندگان تاکسی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۹۸ کشور ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه برای بیمه رانندگان تاکسی کشور در نظر گرفته شده بود که با چانه‌ زنی بسیار این رقم به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید تاج‌الدین ظهر امروز -شنبه هفتم دی‌ماه ۹۸- در جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای مشورتی ناوگان تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: دامنه فعالیت هریک از نمایندگان مردم بسیار وسیع است و در بازه زمانی چهار ساله نمی‌توان به تمام مشکلات ورود کرد؛ از این رو با نمایندگانی از قشرهای مختلف ارتباط برقرار کرده و برای حل مشکل آنها تا حد توان تلاش کرده‌ایم. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی بود که به آن ورود کرده و قانون آن تصویب شد و مرحله به مرحله باید برای تخصیص بودجه مورد نیاز پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در تاکسیرانی ارتباط اولیه با نمایندگان مجلس برقرار نشده است، تصریح کرد: باید نماینده پارلمانی تاکسیرانی اصفهان معرفی شود تا مشکلات در قالب قانون‌گذاری رفع شود، زیرا قانون‌های تاریخ گذشته امکان رفع مشکلات را ندارد.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به منابع درآمدی تاکسیرانی گفت: در لایحه بودجه ۹۸ تخصیص اعتبار مناسب برای بیمه تاکسیرانی‌های کشور مطرح شد و در حال حاضر نیز در فصل بودجه‌ریزی سال ۹۹ پیگیری‌های لازم انجام شده است؛ البته بیشتر مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی است زیرا شرایط اقتصادی کشور خوب نیست، اما باید پیگیری و چانه‌زنی انجام داد تا مشکلات برطرف شود.

تاج‌الدین با اشاره به موضوع بیمه رانندگان تاکسی تأکید کرد: بیمه رانندگان تاکسی به نوعی بیمه‌ای حمایتی است که ۵۰ درصد حق بیمه توسط دولت و ۵۰ درصد باقیمانده توسط رانندگان پرداخت می‌شود و سالانه باید بودجه مورد نیاز در نظر گرفته شود. در بودجه ۹۸ کشور ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ردیف بودجه برای بیمه رانندگان تاکسی کشور در نظر گرفته شده بود که با چانه‌زنی بسیار این رقم به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ البته رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور پیشنهاد داده سه هزار میلیارد تومان برای بیمه رانندگان تاکسی نیاز است، اما اینکه چه میزان ردیف اعتباری در بودجه لحاظ شود، تلاش می کنیم در کمیسیون اجتماعی مجلس حداکثر بودجه در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: برای بودجه سال آینده نیز جلساتی با رئیس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد تا مشکل بیمه رانندگان برطرف شود. از سال ۹۴ تاکنون بیمه جدیدی برای رانندگان تاکسی صادر نشده و این به معنای آن است که اعتبار وجود داشته، اما مشخص نیست کجا هزینه شده است؛ از این رو در شرایط فعلی که فصل بودجه‌ریزی است باید حساسیت‌ها افزایش یابد.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: بودجه مجلس انقباضی و براساس اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است، بنابراین باید مراقبت کنیم که ردیف بودجه بیمه رانندگان حذف نشود. در خصوص استفاده تاکسی‌ها از مسیر BRT باید کارشناسی‌های ویژه انجام و نتیجه‌گیری نهایی اعلام شود و اگر در حال حاضر این طرح در شهرهای مشهد یا شیراز اجرا شده باید طرح مورد نظر تهیه و به شورای شهر ارائه شود.

تاج الدین با اشاره به ارائه تسهیلات وام برای رفع مشکلات رانندگان تاکسی گفت: سهمیه پرداخت تسهیلات بین یک تا دو میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد در نظر گرفته شده که میزان سهمیه براساس توافق انجام می‌شود.

وی با تأکید بر تشکیل صندوق حمایت برای رانندگان تاکسی اظهار کرد: تشکیل صندوق حمایت از رانندگان، گامی ارزشمند برای رفع مشکلات این افراد به شمار می‌رود.

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به نارضایتی رانندگان تاکسی از فعالیت تاکسی‌های اینترنتی گفت: با رشد و توسعه شهرها فعالیت تاکسی‌های اینترنتی امری اجتناب‌ ناپذیر است و نمی‌توان با آن مقابله کرد؛ از این رو قرار شد این شرکت‌ها زیرمجموعه تاکسیرانی فعالیت کنند و براساس مصوبه وزارت کشور یک و نیم درصد از درآمد خود را به شهرداری پرداخت کنند تا بخشی از آن به رانندگان اختصاص یابد.

کد خبر 403145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.