حمایت مدیریت شهری ارومیه از صادرات محصولات کشاورزی

شهردار ارومیه گفت: اخیرا تهاتری بین میوه‌های گرمسیری کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان با محصول سیب استان انجام شده است.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت‌پور صبح امروز _شنبه هفتم دی ماه_  در برنامه زنده رادیویی «شهریمیز» با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۹ دی ماه _روز بصریت و میثاق امت با ولایت_  اظهار کرد: دشمنان هیج وقت دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی‌دارند، اما ما با حضورمان در کنار یکدیگر در سالروز ۹ دی ماه مجددا به دشمنان ثابت می‌کنیم که مردم ایران از توطئه‌های دشمن آگاه هستند و همواره توطئه‌های آن‌ها را خنثی و دشمنان را ناامید خواهند کرد.

وی با اشاره به جلسه اخیر بررسی مشکلات و موانع صادرات سیب آذربایجان غربی با حضور دستگاه‌ها، نهادها و اداره‌های مرتبط و متولی در اتاق بازرگانی، تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی به میزبانی اتاق تشکیل یافت که برگزاری این جلسه از جمله اقدامات مهم و مثبتی بود تا متولیان امر در کنار هم به موقع موانع صادرات سیب را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

حضرت‌پور با بیان اینکه اخیرا تهاتری بین میوه‌های گرمسیری کشورهای پاکستان، هندوستان و افغانستان با محصول سیب استان صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر ۷۲۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان  وجود دارد و باید گفت که نگرانی در خصوص صادرات سیب در فرصت باقیمانده وجود ندارد و نگران اصلی این است که در این مدت باقیمانده نتوانیم در گمرکات حرکت خوبی انجام شود تا سیب از مرز خارج شود.

شهردار ارومیه افزود: در این جلسه مقرر شد که گمرکات با افزایش به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند و معاونت پیشگیری قوه قضاییه هم ناظر بر اجرا مصوبات شد و سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای گمرکات جهت تسهیل در امر صادرات سیب اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۳۰ هزار تن سیب صادر شد ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه بازار سیب استان به کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق و روسیه و برخی کشورهای عربی به دلیل کیفیت سیب باز است و در این خصوص حرکت‌های خوبی آغاز شود تا سیب تا پایان سال صادر شود و این محصول در سردخانه‌ها نماند تا کشاورزی در این بخش متضرر نشوند.

حضرت‌پور گفت: ۹۰ درصد متولی صادرات میوه به شهرداری ارتباط دارد چراکه سازمان میوه و تره‌بار  شهرداری شهرهای کشور متولی فروش میوه است و به عبارتی مدیریت شهری حلقه واسط بین صادرکننده و بین کشاورزاست و باید برای آن بازار پیدا کرد، اما نقش اصلی برعهده غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار است.

شهردار ارومیه افزود: تقریبا یک چهارم غرفه‌داران سازمان میوه و تره بار شهرداری ارومیه در امر صادارات فعال است و روزانه بیش از ۱۰۰ خود محصول کشاورزی از میدان خارج می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که امید است با هماهنگی‌های لازم اتفاقاتی خوبی برای محصول سیب استان رقم بخورد تا در سایه این اقدامات کشاوزان متضرر نشوند.

کد خبر 403135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.