حمایت شورا از طرح‌هایی که بافت تاریخی همدان را حفظ می‌کند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان گفت: از طرح‌هایی که مانع اجرای پروژه‌های تخریبی و یا رفع‌کننده مشکلات شهری است، در شورای شهر استقبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم مولوی صبح امروز (شنبه) در سومین نشست نقد و بررسی کتاب "جولان همدان" با تاکید بر لزوم استفاده از اندیشمندان در اداره بهتر شهر، اظهار کرد: مرکز مطالعات شورا قصد دارد از فکر و نظر اساتید دانشگاهی و اندیشمندان و شهروندان برای دستیابی به اهداف استفاده کند.

وی با بیان اینکه در مرکز مطالعات از طرح‌هایی که مانع اجرای پروژه‌های تخریبی و یا رفع‌کننده مشکلات شهری است، استقبال می‌شود، افزود: حفظ هویت‌ها به‌ویژه اسامی قدیمی در شهر و هویت‌های فرهنگی وظیفه شورای شهر بوده و باید این ثروت‌های فرهنگی حفظ شوند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان با بیان اینکه همدان، نخستین شهری است که طرح شهرسازی برای آن اجرا می‌شود، تصریح کرد: محلات تاریخی ثروت‌های فرهنگی ما هستند و دست یاری به سمت همه اندیشمندان و اساتید دانشگاهی دراز می‌کنیم تا این بافت‌ها را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه پیاده‌راه بوعلی و پیاده‌راه اکباتان و بافت تاریخی بازار همدان و وصل شدن آن به تپه تاریخی هگمتانه، از نمونه‌های شایسته همراهی مردم با مدیریت شهری در زنده کردن بافت‌های فرسوده شهری است.

کد خبر 403132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.