ارتقا درجه ۷۳ شهرداری کشور در ۹ ماه گذشته

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری پس از بررسی مدارک شهرداری‌های متقاضی، با ارتقا درجه ۷۳ شهرداری موافقت شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حسین رجب صلاحی، اظهار کرد: ساختار تشکیلاتی شهرداری‌ها با ارتقای درجه آن‌ها تغییر می‌کند و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور، شهرداری‌هایی که چهار سال از زمان ابلاغ آخرین درجه آن‌ها گذشته، می‌توانند پیشنهاد ارتقاء درجه خود را پس از تایید استانداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کنند، مدارک و مستندات درجه‌بندی شهرداری‌ها در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بررسی و در صورت داشتن شرایط قانونی، ارتقاء درجه شهرداری تصویب و ابلاغ خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: ارتقاء درجه شهرداری‌ها به استناد تبصره ۳ ماده ۱ آئین‌نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب تیر ماه ۱۳۷۰ هیئت وزیران و اصلاحیه‌های بعدی آن و بر اساس شیوه‌نامه و عوامل ناظر بر درجه‌بندی شهرداری‌ها که فروردین ۱۳۹۴ به تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت کشور رسیده، انجام می‌شود.
 
رجب صلاحی اضافه کرد: در ۹ ماه گذشته، مدارک مربوط به ارتقاء درجه ۱۶۳ شهرداری به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال شده که پس از بررسی آن‌ها در جلسه کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها با ارتقاء درجه ۷۳ شهرداری موافقت شد، تقاضای ۵۷ شهرداری مورد موافقت قرار نگرفت و پرونده ۳۳ شهرداری دارای نقایصی بود که موضوع برای رفع نقص به شهرداری مبدا ارجاع شد.
 
وی با بیان اینکه مطابق ضوابط قانونی درجه بندی شهرداری ها از یک تا ۱۲ انجام می شود، گفت: از ۷۳ شهرداری که در۹ ماه گذشته درجه آنها ارتقاء یافت، ۲۴ شهرداری دارای درجه یک بودند و درجه آنها برای نخستین بار پس از تاسیس شهرداری ارتقاء و از شهرداری های مرکز استان درجه شهرداری گرگان به ۱۱ ارتقاء یافت.
 
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: اکنون از بین تمامی شهرداری‌های کشور ۱۹۰ شهرداری دارای درجه یک، ۱۰۱ شهرداری دارای درجه دو، ۲۳۴ شهرداری دارای درجه سه، ۱۵۸ شهرداری دارای درجه چهار، ۱۵۹ شهرداری دارای درجه پنج و ۱۶۴ شهرداری دارای درجه شش هستند.
 
رجب‌صلاحی گفت: درجه ۱۲۹ شهرداری ۷، درجه ۷۷ شهرداری هشت، درجه ۳۷ شهرداری ۹، درجه ۲۰ شهرداری ۱۰، درجه ۱۵ شهرداری ۱۱ و درجه پنج شهرداری ۱۲ است.

کد خبر 403128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.