نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرداری اصفهان افتتاح می‌شود

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از افتتاح نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرداری اصفهان در محله هفتون (معراج) افتتاح خبر داد.

به گزارش ایمنا،  مسعود مهدویان‌فر با بیان اینکه کنترل و کاهش آسیب یکی از مهمترین مباحث اجتماعی است، اظهار کرد: سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای این موضوع هدف و خط مشی مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، فرهنگسراهای محلات آسیب‌خیز و حاشیه‌ای هستند، افزود: توسعه محلی حتما با توسعه فیزیکی و کالبدی حاصل نمی‌شود و باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی دنبال شود.

مهدویان‌فر با اشاره به ۲۰۰ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در کشور،  خاطرنشان کرد: نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرداری اصفهان _سه‌شنبه ۱۰ دی ماه_ در محله هفتون (معراج) با حضور رضا محبوبی، مشاور وزیر کشور و معاون اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور افتتاح و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه بین شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، استانداری و وزارت کشور نیز منعقد خواهد شد.

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا چند ماه آینده سه دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: قرار است دفاتر تسهیلگری تا سه سال فعالیت خود را در محلات هدف و سکونتگاه‌های غیررسمی که منجر به حاشیه‌نشینی در شهرها شده، با هدف ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، خدمت‌رسانی، آموزش مردم و توانمندسازی گروه‌های هدف ادامه دهند.

مهدویان‌فر با اشاره به حضور شش نفر در دفاتر تسهیلگری، خاطرنشان کرد: مددکار اجتماعی، روانشناس، کارشناس اقتصادی، کارشناس حقوق، کارشناس جامعه شناسی و کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه شهری در این دفاتر حضور دارند.

کد خبر 403118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.