مشکلات سگ‌های بدون صاحب کهریزک باید حل شود

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید راهکارهای بهینه در مسئله جمع‌آوری، نگهداری و رهاسازی سگ‌های بدون صاحب پیدا کنیم که متناسب با مسئولیت‌ها و اختیارات مدیریت شهری باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز (شنبه) در هشتاد و یکمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، خواستار ابلاغ هرچه سریع‌تر تدوین و تنظیم نهایی دستورالعمل نظارت بر ساماندهی سگ‌های بدون صاحب به بخش‌های مختلف خدمات شهری شد و اظهار کرد: ما دستگاه‌های مختلفی در شهرداری تهران داریم که در ابعاد مختلف محیط زیست شهری فعالیت می‌کنند اما برآیند اثرات اقدامات آنها بر بهبود شرایط محیط زیست شهری نیازمند پایش و ارزشیابی توسط اداره‌کل محیط زیست شهرداری است و در این رابطه لازم است گزارش عملکرد آنها به اطلاع شهروندان برسد.

وی با بیان اینکه در فرایند سیستمی نگهداری سگ‌های بدون صاحب در کهریزک مشکلاتی وجود داشته که باید آن مسائل حل و فصل شوند، تصریح کرد: ما باید راهکارهای بهینه در مسئله جمع‌آوری، نگهداری و رهاسازی سگ‌های بدون صاحب پیدا کنیم که متناسب با مسئولیت‌ها و اختیارات مدیریت شهری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر انجام پایش‌های لازم برای برآورد فصلی جمعیت سگ‌های بدون صاحب در مناطق همجوار منطقه شهری تهران و پارک‌های جنگلی خاطرنشان کرد: باید برای شورا مشخص شود که جمعیت و وضعیت سگ‌های بدون صاحب در حوزه حریم منطقه شهری تهران به چه صورتی است و متناسب با این وضعیت، اعتبارات لازم در بودجه سال آینده شهرداری لحاظ شود.

وی افزود: لازم است دستور نهایی نظارت بر ساماندهی و کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب در آینده‌ای نزدیک ابلاغ و گزارشی از سوی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در مسائل مربوط به سایر حیوانات شهری ارائه شود.

کد خبر 403111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.