"حال خوش کودکی" در شهر دوستدار کودک

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری کارگاه حال خوش کودکی با هدف افزایش مهارت‌های زندگی ویژه کودکان و خانواده‌ها در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس بابایی جلسه هم‌اندیشی برگزاری کارگاه حال خوش کودکی  با اشاره به این که کودک و خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و منشأ شکل‌گیری فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است، اظهار کرد: همواره پرداختن به جایگاه والای نهاد خانواده و حمایت از آن مورد تاکید عالمان علوم جامعه‌شناسی و روانشناسی بوده است.

وی ادامه داد: کارگاه حال خوش کودکی با هدف افزایش اعتماد به نفس در کودکان و ایجاد تفکر انتقادی، آموزش مهارت‌های زندگی، استرس زدایی، کنترل خشم و فراگیری مهارت صبر ویژه کودکان و خانواده‌ها برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه این کارگاه در روزهای ۱۹ و ۲۶ دی‌ماه در سه جلسه ویژه کودکان در مقطع سنی چهار تا هفت سال، هفت تا ۱۱ سال و خانواده و کودک در فرهنگسرای امید خانواده برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تشکیل کارگاه‌های آموزش خانواده با بهره‌گیری از اساتید مجرب تعلیم و تربیت و روانشناسی، همراه با آموزش تصویری با بهره‌گیری از فیلم، یکی از راه‌های کسب و افزایش صلاحیت‌های اجتماعی و علمی خانواده‌ها است تا با آگاهی از توانایی و ظرفیت فکری و فرهنگی خود شرایط مناسب را برای ارتقاء مهارت‌های اساسی زندگی و ایجاد کانونی صمیمی در خانواده به کار گیرند.

بابایی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه در مقاطع حساس تا هفت سالگی کودک که همزمان با شکل‌گیری شخصیت و رشد تفکر شناختی وی ارایه می‌شود و همچنین آموزش در دوره حساس نوجوانی می‌تواند به میزان زیادی از آسیب‌های روانی و اجتماعی در آینده پیشگیری کند.

کد خبر 403081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.