۱۱ سمن در حوزه ورزش همگانی اصفهان فعال است

رئیس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ۱۱ سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش همگانی در استان فعال هستند، ورزش چه برای همه افراد نیازهای اولیه و یک حق اجتماعی است اما برای سالمندان جزء واجبات است.

علیرضا کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص لزوم توجه به ورزش همگانی، اظهار کرد: ۵۱ هیئت مختلف ورزشی در استان داریم که افراد علاقمند از سن کودکی تا سالمندی در رشته های مختلف در آن فعال است که وظیفه آنها توسعه ورزش و معرفی رشته‌های ورزشی به جامعه است و بخشی از وظایف آنها توسعه ورزش سالمندی است.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر هیئت‌های ورزشی کمیته‌ای به نام کمیته پیشکسوتان وجود دارد، افزود: وظیفه کمیته پیشکسوتان تدوین برنامه‌هایی برای توجه به ورزش سالمندان است.

رئیس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، با اشاره به اینکه برخی هیئت‌های ورزشی تخفیفاتی برای سالمندان درنظر می‌گیرند، تصریح کرد: در سنین سالمندی ورزش قهرمانی وجود ندارد اما در این سن تاکید و توجه خاصی برای استفاده سالمندان از ورزش همگانی می‌شود که هیئت‌هایی مانند شنا و ورزش‌های همگانی تخفیف‌های خوبی برای این سنین درنظر می‌گیرند تا استفاده آنها از خدمات ورزشی را تسهیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به ورزش در دوران سالمندی از واجبات است، گفت: اگر در دیگر سنین ورزش کردن یک نیاز است در سالمندی ورزش کردن و توجه به آن از واجبات است چرا که در سلامت و طول عمر سالمندان اثرات ویژه‌ای دارد.

۲۸ کمیته ورزش همگانی دراستان فعال است

کمالیان با بیان اینکه در استان ۳۰۰ هزار نفر در ورزش‌های همگانی شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۲۸ کمیته ورزشی در حوزه توسعه ورزش همگانی فعال هستند و رشته‌هایی چون ایروبیک، پیلاتس، آمادگی جسمانی، ورزش‌های آبی، گردشگری آبی، پینت بال، یوگا، طناب زنی، پیاده‌روی، ایکس بادی، فریزبی، ورزش‌های تفریحی، حرکات اصلاحی جزء ورزش‌های همگانی هستند که همه سنین به خصوص سالمندان استقبال خوبی از آنها داشته‌اند.

وی در تعریف ورزش صحیح، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی افرادی را دارای فعالیت ورزشی مناسب می‌داند که در یک هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی مناسب داشته باشند که این میزان را می‌تواند به سه فعالیت ۵۰ دقیقه‌ای یا پنج فعالیت ۳۰ دقیقه‌ای تبدیل کند اما آنچه مهم است، اینکه فعالیت ورزشی باید سرعت و شدت لازم را داشته باشد.

رئیس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، با بیان اینکه گاها دیده می‌شود جوانان یا سالمندان پیاده‌روی را با صحبت و قدم زدن با دوستان خود طی می‌کنند، گفت: به این فعالیت ها ورزش نمی‌گویند، در حالی که ورزش صحیح چنین تعریفی ندارد بلکه فعالیت بدنی باید سرعت مناسبی داشته باشد تا ضربان قلب شدت لازم را دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۱ سمن و سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش همگانی در استان فعال هستند، تصریح کرد: ورزش چه برای جوانان چه سالمندان جزء نیازهای اولیه انسانهاست که یک حق اجتماعی قلمداد می‌شود و نه تنها اداره ورزش و جوانان که همه دستگاه‌ها باید در توسعه آن کوشا باشند.

کمالیان با تاکید بر اینکه توجه به ورزش همگانی یعنی کاستن از هزینه‌های درمان یک جامعه، افزود: باید همه ارگان‌ها زمینه استفاده افراد از این حق اجتماعی را تسهیل کنند، شهرداری اصفهان همکاری بسیار خوبی برای توسعه این امر داشته تا حدی که اداره ورزش و جوانان در مناطق یک کشور رتبه دوم را کسب کرده و این امر به جهت توجه و توسعه ورزش‌های همگانی و تسهیل استفاده آن برای عموم بوده است.

کد خبر 403069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.