قیمت طلا نزدیک بالاترین سطح خود در ۳ ماه اخیر رسید

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر رسید و بهترین عملکرد هفتگی خود را از ماه اوت ثبت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مارکت واچ، نگرانی سرمایه گذاران بین المللی درباره روند بازار سهام در سال ۲۰۲۰ موجب شد تا قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه نزدیک به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر تثبیت شود.

براساس این گزارش باب هابرکورن استراتژیست ارشد موسسه آر جی او فیوچرز در شیکاگو در این باره گفت: سرمایه گذاران نگران وضعیت بازار سهام و اوراق قرضه در سال ۲۰۲۰ هستند. شک و تردیدهای زیادی درباره آینده بازار سهام و اوراق قرضه وجود دارد. ما شاهد ورود پول و نقدینگی به بازار طلا هستیم.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه فوریه با ۳.۷۰ دلار افزایش به بیش از ۱۵۱۸.۱۰ دلار رسیده است که این بالاترین رکورد از ۲۴ سپتامبر به شمار می رود.

قیمت هر اونس نقره با ۴.۷ سنت کاهش به ۱۷.۹۴ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد ۲.۴۵ درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد این فلز گرانبها از اوایل ماه اوت به شمار می رود.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا آزمون مهمی را پس از توافق تجاری چین و آمریکا پشت سر گذاشته و این توافق موجب افزایش قیمت طلا شده است.

افزایش قیمت طلا در شرایطی است که شاخص سهام در بازار بورس وال استریت نیز با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

منبع: سایت طلا

کد خبر 403061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.