وضعیت دو پروژه زیر ساختی شهر که به کاهش آلودگی هوا کمک می کند

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر خط دوم مترو و حلقه حفاظتی شهر یا همان رینگ چهارم به عنوان دو اقدام زیرساختی مهم شهر اصفهان در حال اجرا است که به کاهش آلودگی هوای شهر کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز- شنبه هفتم دی‌ماه ۹۸- در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهارکرد: بهترین و مطمئن‌ترین وسیله برای حمل ونقل و کاهش آلودگی هوا در شهر استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است.

وی به ارائه گزارشی از روند پیشرفت اجرای خط دوم مترو اصفهان پرداخت و تصریح کرد: پروژه ساخت تونل خط دو مترو از ایستگاه دارک تا ایستگاه امام حسین(ع) در مجاورت میدان امام علی(ع) در مجموع نزدیک به ۲۲ درصد پیشرفت داشته و به زودی به یک چهارم حفاری مسیر خواهیم رسید.

شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث تونل ایستگاه‌ها، سهم زیادی در پیشرفت احداث خط مترو دارد، افزود: احداث ایستگاه زینبیه به عنوان دومین ایستگاه خط دو ۷۳ درصد، ایستگاه عاشق اصفهانی به عنوان سومین ایستگاه ۷۴ درصد، ایستگاه عمان سامانی به عنوان چهارمین ایستگاه ۴۶ درصد و ایستگاه لاله واقع در میدان لاله به عنوان پنجمین ایستگاه ۵۰ درصد پیشرفت داشته که همه این آمارها بسیار امیدوارکننده است.

وی تاکید کرد: تمام کسانی که با کارهای عمرانی سنگین آشنا هستند می‌دانند که اتفاقات خوبی در مترو رقم خورده که حاصل تلاش کارکنان زحمت کشی است که با تمام وجود زیر زمین کار و فعالیت می‌کنند.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه خط دوم مترو اصفهان با تلاش همه جانبه مدیریت شهری اصفهان در حال پیشرفت است، به بیش از ۱۰۰۰ نفر از سربازان پر تلاش انقلاب عمرانی و عرصه آبادانی شهر خسته نباشید گفت و از تمام علاقه‌مندان دعوت کرد با شرکت در تورهای بازدید از پروژه های عمرانی به زیر زمین شهر سری بزنند و از نزدیک تلاش کارکنان تلاشگر شهر را شاهد باشند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری اصفهان نقد شده و قرار است در خط BRT برای خرید اتوبوس هزینه شود، گفت: در شرایط کنونی با توجه به تحریم‌ها خرید اتوبوس از کارخانجات داخلی بسیار مشکل است، اما در تلاش برای بازسازی و نوسازی اتوبوس های شهر هستیم تا شرایط را مساعد کنیم.

شهردار اصفهان اظهارکرد: طی یکسال گذشته  در راستای بازسازی اتوبوس‌های شهر اقدامات بسیار خوبی انجام شده به طوری که تعدادی از اتوبوس‌ها بازسازی شده، تعدادی در حال بازسازی است و برای نوسازی تعدادی دیگر قرارداد منعقد شده که تا پایان سال انجام شود.

وی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر نیز مذاکراتی انجام شده است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی با مشارکت تاکسیرانان و مساعدت شهرداری اصفهان نوسازی خواهد شد.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: مجموع اقدامات انجام شده بتواند به رفع مشکل آلودگی هوا که امروز شرایط بدی را ایجاد کرده کمک کند.

کد خبر 403056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.