برنامه‌های تبریز برای تولید ثروت و آموزش شهروندان

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری را با بودجه شهرداری و کشور با بودجه دولتی اداره نمی‌توان اداره کرد و لازم است به وجود سرمایه‌گذاران ارزش گذاشته و برای تولید ثروت برنامه‌ریزی کنیم.

شکور اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، انتشار کتب فرهنگ شهروندی را مهم‌ترین دستاورد فرهنگی شورای پنجم شهر تبریز دانست و اظهار کرد: رونمایی از ۲۶ جلد کتاب برای تمام مقاطع تحصیلی که در روزهای اخیر اتفاق افتاد، با هماهنگی آموزش و پرورش و با هدف آموزش حقوق و رفتار شهروندی طرح‌ریزی شده که یکی از قابل توجه ترین اقدامات مدیریت شهری تبریز است.

وی افزود: پیشتر این کتاب‌ها به‌طور پایلوت در برخی از مدارس سطح شهر آموزش داده شد و اکنون هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در هفته دو ساعت این کتب به وسیله افرادی که برای آموزش آن تربیت شده‌اند، در مدارس سطح شهر تدریس شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در کنار این آموزش‌ها، سعی شده در بافت‌های متراکم که نیاز به ساخت سالن مطالعه، کتابخانه و فضای سبز برای سالمندان دارند، فصاهایی در قالب پروژه‌های محلی ایجاد شود که در جهت رفاه شهروندان اینگونه طرح‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در تبریز تراکم فروشی نزدیک به صفر رسیده و تلاش شده از این مقوله برای اداره شهر کمک نگیریم، ادامه داد: چشم‌انداز ۱۲ ساله و در دل آن برنامه پنج ساله‌ای با حضور متخصصانی که سالها در حیطه شهر و شهرسازی تجربه داشته‌اند، مدنطر قرار گرفته تا شهر بجای آنکه دچار روزمرگی شود، با برنامه به پیش برود.

اکبرنژاد با اشاره به اینکه باید به دو موضوع آموزش شهروندان و حضور سرمایه‌گذاران در شهر اهمیت ویژه بدهیم، خاطرنشان کرد: شهرداری را با بودجه شهرداری و کشور با بودجه دولتی اداره نمی‌توان اداره کرد و لازم است به وجود سرمایه‌گذاران ارزش گذاشته و برای تولید ثروت برنامه‌ریزی کنیم آنگونه که رقابت سالم به حدی در سیاست‌های شهر حاکم باشد که فردی به رانت‌های بسیار دست نیابد و فرد دیگری با انواع موانع برای سرمایه‌گذاری روبه‌رو شود.

وی با تاکید بر اینکه افتخار نیست در فقر زندگی کنیم اضافه کرد: به دنبال آن هستیم که برای سرمایه‌گذاران فضایی فراهم شود که راه برای تولید ثروت در شهر تبریز هموار باشد.

کد خبر 403047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.