تمرکز زدایی از پایتخت برای ارائه تسهیلات به دانش بنیان ها

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت گفت: تمرکز زدایی از پایتخت در حوزه ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در دستور کار صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت قرار می گیرد.

رضا نقی پور اصل در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افتتاح پنجمین دفتر نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان اصفهان، اظهار کرد: وظیفه این صندوق ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان فعال در صنایع پیشرفته کشور است و بر اساس دستورالعملی که از سوی وزارت صمت به این صندوق ابلاغ شده، تعرفه تسهیلات اختصاص یافته به دانش بنیان ها به صورت ترجیحی از پنج تا ۱۵ درصد متغیر است.

وی افزود: تفاهم نامه هفت جانبه ای با استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان و تعدادی از دانشگاه های این استان منعقد شده و براساس آن تمرکز زدایی از پایتخت در حوزه ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در دستور کار صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت قرار می گیرد و دانش بنیان های اصفهان قادر هستند که در کمترین زمان به تسهیلات دسترسی پیدا کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت به دانش بنیان های فعال در حوزه های نانو، الکترونیک، میکروالکترونیک، مایا، پلیمر، صنایع پیشرفته پزشکی، مواد آزمایشگاهی، اتوماسیون اداری، هوافضا و انرژی های نو و تجدیدپذیر تسهیلات ویژه ای ارائه می کند.

نقی پور اصل با بیان اینکه منابع مالی ارائه تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت از سوی دولت تامین می شود، اضافه کرد: سقف ارائه تسهیلات به طرح های دانش محور استارتاپ های ۱۳ حوزه مذکور تا پیش از ماه گذشته، سه میلیارد تومان بود و اکنون سقف این تسهیلات به پنج میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: تا پیش از تشکیل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته بسیاری از شرکت های دانش بنیان در ارائه خدمات به سرمایه گذاران با مشکلات زیادی مواجه بودند و اکنون با تشکیل این صندوق حجمی از مشکلات این شرکت ها در حوزه ضمانت نامه رفع شده و اعتبار سنجی در مراحل تخصیص تسهیلات به عنوان یک ضمانت نامه محسوب می شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت با بیان اینکه صدور ضمانت نامه برای کسب و کار های دانش بنیان در کمتر از شش ساعت صورت می گیرد، تصریح کرد: تسهیلات و خدمات تعیین شده از سوی این صندوق نیز در بازه زمانی کمتر از ۳۰ تا ۴۰ روز به شرکت های دانش بنیان اعطا می شود.

نقی پور اصل با اشاره به انعقاد یک تفاهم نامه میان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: بر اساس این تفاهم نامه، تعاونی های فعال در حوزه صنایع پیشرفته در سراسر کشور نیز می توانند از تسهیلات صندوق حمایت از صنایع وزارت صمت استفاده کنند. اندیشکده تعاون نیز سعی می کند تا با فعالیت در راستای افزایش بهره وری تعاونی های فعال کشور به بالا بردن راندمان آنها کمک کند.

وی یادآور شد: دیدگاهی در کشور وجود دارد که بسیاری از مردم گمان می کنند، تعاونی ها همواره با شکست مواجه می شوند و از این رو اندیشکده تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می کوشد با از بین بردن این دیدگاه، به موفقیت تعاونی ها در عرصه های مختلف همچون توسعه اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده و ثروت آفرینی کمک کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت گفت: شتاب جهنده صنایع نشان داده شرکت هایی که نتوانند  فعالیت های خود را با علوم و دانش روز مطابقت دهند از قافله رشد علمی صنایع، عقب می مانند و بی شک اگر صنعت نتواند خود را با فناوری های نوین مطابقت دهد، دچار مشکل می شود.

کد خبر 403031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.