اجرای طرح تبادل اطلاعات میان دستگاه های دولتی و اقتصادی

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت صمت اجرای یک طرح در خصوص تبادل و اشتراک اطلاعات و داده های آماری میان دستگاه های دولتی و اقتصادی مهم کشور در دست اقدام بوده و گام نخست آن نیز به صورت کامل عملیاتی شده است.

سعید زرندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه ریزی وزارت صمت برای پی ریزی یک سامانه اطلاعاتی جامع و کاربردی، اظهار کرد: بر اساس طرح تبادل اطلاعات جامع و کاربردی میان دستگاه های دولتی و مراجع آماری که در سال جاری تدوین و گام نخست آن اجرایی شده است، هشت دستگاه برای دریافت اطلاعات از وزارت صمت و در مقابل ارائه برخی از داده های مهم آماری مورد نیاز به این وزارتخانه، انتخاب شده اند.

وی افزود: در حال حاضر اطلاعات در دسترس وزارت صنعت، معدن و تجارت را با هشت دستگاه دولتی مصوب شده به اشتراک گذاشته ایم و در مقابل آماده دریافت داده های آماری و اطلاعات از سوی آن دستگاه ها و نهاد های اجرایی شده ایم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اجرای کامل طرح تبادل اطلاعات میان دستگاه های اقتصادی موجب افزایش دقت در رصد فضای تولید کشور می شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه های حاضر در این طرح همکاری لازم را با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام نمی دهند و برخی از آنها نیز اطلاعات به روز و مناسبی برای ارائه در محافل آماری و استنادی ندارند.

زرندی اضافه کرد: برخی از دستگاه های اقتصادی کشور نیز اطلاعات بسیار مناسب و قابل توجهی  دارند که متاسفانه از زیرساخت های داده ای مناسب و دقیقی برای اشتراک و تبادل اطلاعاتشان با دستگاه های دیگر برخوردار نیستند البته قابل ذکر است که در برخی از حوزه های این طرح به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کرده ایم.

وی ادامه داد: وزارت نیرو(توانیر)، شرکت گاز، تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، راهداری و مدیریت پایانه های مسافربری کشور از جمله دستگاه هایی هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد طرح تبادل اطلاعات با آنها را انجام دهد.

کد خبر 403030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.