امضای تفاهم نامه مشترک آستان قدس و وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاهم نامه مشترک بین این وزارتخانه و آستان قدس رضوی گفت: حوزه‌های هنر، رسانه و فضا مجازی از جمله عرصه‌های همکاری مشترک با آستان قدس رضوی است.

به گزارش ایمنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: فرهنگ و معارف رضوی معادن سر به مُهری بوده که اصلا اکتشاف نشده است و آن مقدار محدود که اکتشاف شده نیز به ‌نوعی گرفتار خام فروشی است.

وی ادامه داد: خام‌فروشی فرهنگ و معارف رضوی به این معناست که ارزش‌های افزوده‌اش باز تولید نمی‌شود که بتواند آن مفاهیم والا را مؤثرتر کند و رسالت ما در هر دوی این بخش‌ها بسیار سنگین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تشیع و اسلامیت ایران مدیون وجود مبارک امام رضا(ع) است، گفت: ادای دین به وجود مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) را در جهات مختلف می‌توان تبیین کرد و توضیح داد و بقای ایران نیز به این است که این نور پر فروغ‌تر از آنچه که هست تششع داشته باشد.

صالحی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین این وزارتخانه و آستان قدس رضوی به امضا رسید، گفت: تفاهم‌نامه همکاری این وزارتخانه با آستان قدس رضوی مسیری روشن از اقدامات مشترک فرهنگی را ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: حوزه‌های هنر، رسانه و فضا مجازی از جمله عرصه‌های همکاری مشترک با آستان قدس رضوی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم خودش توان بالفعلی دارد و هم خط تماس پیوسته‌ای با فعالان حوزه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای است و به نظر می‌رسد این تفاهم نامه یک شروع است برای راهی طولانی که امتداد خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خوشبختانه این تفاهم‌نامه همکاری بر خلاف سایر تفاهم نامه‌های رایج که تنها به کلیات اشاره می‌ کنند، اقدامات و نقشه راهی روشن را ترسیم می‌کند و  نگاه ما به این تفاهم نامه، کاری و سازمانی نیست بلکه اقدامی دلی است و ما کارهای در دست اقدام در قالب این تفاهم نامه را ذخیره عقبای خود و به نوعی ادای دین به آستان نورانی حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانیم. 

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آستان مقدس بتواند گام‌هایی جدید و نو در راستای نشر معارف دین و آموزه‌های اهل بیت (ع) بردارد.

حجت‌الاسلام احمد مروی خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که توفیق عنایت فرمود تا در جهت نشر معارف دین و آموزه‌های نورانی اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین، گامی جدید و نو با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برداریم.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی وظیفه اصلی خود در خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران را معطوف به مسائل معرفتی و دینی می‌داند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: وجود نورانی و مبارک حضرت رضا (ع) یک حضور تمدنی در حوزه‌های مختلف هنری، معرفتی و دینی است و نباید این حضور را تنها به فضای محدود صحن‌ها، رواق‌ها و مرقد شریف محصور کرد چون شعاع نورانی و مبارک این وجود مقدس می‌تواند کل عالم را تحت تأثیر قرار دهد و این وظیفه سنگین بر دوش ماست که از این معدن بسیار ارزشمند و گران بها و این اقیانوس بی‌پایان و بی‌انتها به نحوی شایسته بهره برداریم.

حجت الاسلام مروی اضافه کرد: همان گونه که قرآن و معارف آن بی‌انتهاست، معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز بی‌انتها و بی‌پایان است زیرا این حضرات نیز عِدل قرآن هستند.

وی اظهار امیدواری کرد، این تفاهم نامه در مقام عمل بگونه‌ای اجرایی شود که نتایج آن برای مردم و زائران حضرت رضا سلام الله علیه، ملموس و مشهود باشد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین آستان قدس رضوی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف همکاری و تعامل در حوزه‌های تخصصی فرهنگی با رویکرد دینی و انقلابی در سطح ملی و بین المللی به امضا رسید.

کد خبر 403009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.