مرگ سومین شاکی کوین اسپیسی/ نویسنده مشهور نروژی خودکشی کرد

آری بن نویسنده نروژی، همسر سابق شاهدخت نروژ و یکی از افرادی که کوین اسپیسی را به سوء‌ رفتار اخلاقی متهم کرده بود به زندگی خود پایان داد.

به گزارش ایمنا آری بن ۴۷ ساله سومین شاکی کوین اسپیسی بود که در سال ۲۰۱۹ از دنیا رفت، پیش از این لیندا کالکین و یک روانپزشک ناشناس که اسپیسی را متهم به سو رفتار اخلاقی کرده بودند نیز از دنیا رفتند.

آری بن کیست؟

آری بن (Ari Mikael Behn) با نام آری میکائیل بیورسول در ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۲ یعنی ۸ مهر سال ۱۳۵۱ در آرهوس دانمارک از والدین نروژی به دنیا آمد، این خانواده پس از دانمارک مدتی در انگلیس و نروژ شمالی زندگی کردند، سپس سال ۱۹۷۸ در موس واقع در نروژ جنوبی مستقر شدند، آری بن در جامعه مسیحی تعمید و تأیید شد و از سال ۱۹۷۹ در مدرسه والدورف موس مشغول به تحصیل شد. وی دارای دو خواهر و برادر کوچکتر به نام آنا سابرینا و اسپن بود.

در سال ۱۹۸۳ والدین وی طلاق گرفتند و برای دومین بار در سال ۲۰۰۷ با یکدیگر ازدواج کردند. آری دهه ۱۹۹۰ در دانشگاه اسلو در رشته تاریخ عقاید و تاریخ مذاهب تحصیل کرد و مدرک لیسانس را دریافت نمود.

آری در سال ۱۹۹۶ نام خانوادگی خود را از بیورسول (Bjørshol) به بن ( Behn)  که نام مادربزرگ مادریش است و منشا آلمانی دارد تغییر داد.

آری بن


نخستین مجموعه داستان کوتاه آری بن با عنوان محزون مانند جهنم (Trist som faen (“Sad as hell”)) در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و بیش از صد هزار نسخه فروش داشت و به زبان‌های سوئدی، آلمانی، دانمارکی و مجارستانی ترجمه شد.

همسر آری بن کیست؟

آری بن در ۲۴ مه ۲۰۰۲(۳۰ خرداد ۱۳۸۱) با پرنسس مارتا لوئیز شاهدخت نروژ ازدواج کرد. آری پس از ازدواج یک شهروند معمولی باقی ماند و مطابق قوانین نروژ در طول ازدواج هیچ عنوان یا امتیاز خاصی نداشت.

آری بن

آری و مارتا صاحب سه دختر شدند که همگی شهروند عادی هستند: ماد آنجلیکا بهن (متولد ۲۰۰۳ در اسلو)، لی ایزادورا بهن (متولد ۲۰۰۵) و اما تالولا بهن (متولد ۲۰۰۸)

جدایی آری بن و شاهدخت نروژ

در ۵ آگوست ۲۰۱۶ (۱۵مرداد ۱۳۹۵) ، دادگاه سلطنتی اعلام کرد که پرنسس مارتا لوئیز و آری بهن مراحل طلاق را آغاز کرده اند و قصد دارند حضانت مشترک سه دخترشان را به اشتراک بگذارند. آنها در سال ۲۰۱۷ طلاق گرفتند.

ماجرای آری بن و کوین اسپیسی چیست؟

در دسامبر سال ۲۰۱۷، آری بهن طی یک مصاحبه رادیویی کوین اسپیسی را به سورفتار اخلاقی متهم کرد و گفت کوین اسپیسی در سال ۲۰۰۷ ، در یک کلوپ شبانه هنگام برگزاری کنسرت جایزه صلح نوبل وی را مورد آزار قرار داده است.

اسپیسی در زمان مطرح شدن این صحبت‌ها واکنشی به این اتهامات نشان نداد.

کوین اسپیسی کیست؟

کوین اسپیسی با نام کامل کوین اسپیسی فولر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس امریکایی است.

کوین در ۲۶ جولای ۱۹۵۹(۳ مرداد ۱۳۳۸) در اورنج جنوبی، نیوجرسی آمریکا متولد شد. مادرش منشی و پدرش نویسنده برنامه‌های تبلیغاتی و صنعتی بود. او حرفه خود را به عنوان بازیگر در دهه ۸۰ آغاز کرد و سپس وارد تلویزیون و سینما شد. در دهه ۱۹۹۰ هنرپیشگی وی توجه و تحسین فراوان منتقدان را برانگیخت و برای ایفای نقش در فیلم مظنونین همیشگی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و برای فیلم زیبایی آمریکایی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در سال ۲۰۰۰ به دست آورد. اسپیسی تاکنون ۱۰ بار نامزد امی شده است و در کارنامه‌اش جایزه‌های مهم دیگری همچون گلدن گلوب، تونی و بفتا را ثبت کرده است.

از سال ۲۰۱۳ وی در سریال درام سیاسی خانه پوشالی محصول شبکه نتفلیکس بازی کرد که برایش جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال درام را به همراه داشته‌است. در سال ۲۰۱۷ کوین اسپیسی متهم به آزار چندین مرد شد. پس از اعلام این اتهامات شبکه نتفلیکس فصل شش سریال خانه پوشالی را بدون کوین ساخت و اعلام کرد این فصل آخرین فصل خانه پوشالی است. پس از این اتفاق کوین از فیلم «همه پول دنیا» ساخته ریدلی اسکات نیز کنار گذاشته شد.

کوین


در سال ۲۰۱۹ دادگاهی که در امریکا به این اتهامات کوین اسپیسی بازیگر مشهور هالیوود رسیدگی می کرد، پرونده شکایت از او را به دلیل عدم وجود شواهد و مدارک مختومه کرد.

کوین اسپیسی ازدواج کرده است؟

کوین اسپیسی تا به حال ازدواج نکرده و فرزندی ندارد. در سال ۲۰۱۷ میلادی وی رسما اعلام کرد که اکنون به عنوان یک همجنس‌گرا زندگی می‌کند.

آری بن درگذشت

آری بن در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ در خانه خود در لومدلالن درگذشت. در بیانیه خانواده وی آمده است که وی در اثر خودکشی درگذشت. خانواده پرنسس نروژ با انتشار بیانیه های مطبوعاتی به وی ادای احترام کردند. پادشاه هارالد پنجم نوشت: آری سالهاست که جزء لاینفک خانواده ما بوده و ما از او خاطره ای گرم و دوست داشتنی داریم. ما سپاسگزاریم که او را ملاقات کردیم. وی افزود: ما ابراز ناراحتی می کنیم که نوه های ما اکنون پدر محبوب خود را از دست داده اند. شاهزاده هاکون و پرنسس مته ماریت نیز واکنش نشان دادند: "آری یک دوست خوب، یک خانواده عزیز و یک دایی شگفت انگیز برای ما بود ، که با ما بسیاری لحظات کوچک و عالی زندگی را به اشتراک گذاشت. "

پس از لیندا کالکین و یک شاکی ناشناس، آری بن سومین متهم‌کننده کوین اسپیسی است که امسال درگذشته است. 

لیندا کالکین  کیست؟

لیندا کالکین (linda culkin) اولین کسی بود که اسپیسی را به سوء رفتار در برابر مردان متهم کرد، وی کمک پرستار بود و پس از اینکه در سال ۲۰۰۹ یکی از بیمارانش گفت اسپیسی قصد آزار وی را دشته است در فضای مجازی شروع به حمله به کوین اسپیسی کرد، لیندا در سال ۲۰۱۲ به دلیل تهدید کوین به استفاده از مواد منفجره دستگیر شد و قاضی به او دستور داد ۱۲۴،۰۰۰ دلار برای جبران هزینه محافظانی که اسپیسی در طول دو سال اذیت و آزار او استخدام کرد ، بپردازد. لیندا همچنین به ۴ سال زندان محکوم شد و در دوران محکومیتش از کوین اسپیسی عذرخواهی کرد.

کوین


لیندا کالکین در سن ۵۹ سالگی هنگام قدم زدن در یک محل شلوغ درماساچوست و بر اثر تصادف با یک تویوتا سواری درگذشت و هیچ هیچ اتهامی علیه راننده که در صحنه مانده بود، مطرح نشد.

جان دو (John Doe.) یکی دیگر از افرادی بود که اسپیسی را متهم به آزار کرد، از این فرد اطلاعات زیادی منتشر نشده است و تنها گفته شده وی روانشناس و ماساژور بوده است و در ماه سپتامبر، فقط یک ماه پیش از برگزاری دادگاه کوین اسپیسی، وکیل جان به دادگاه اعلام کرد که وی اخیرا درگذشت.

کد خبر 403008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.