گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم و مسئولین در شهرستان‌های استان اصفهان برگزار گردید.

ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مهم‌ترین مسائل داخلی و رویدادهای منطقه و جهان اشاره کردند که در زیر گزیده‌ آن‌ها را می‌خوانید:

پروژه دشمن دوقطبی‌سازی نظام از طریق ایجاد فتنه است

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه فولادشهر با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب‏ کبری(س) اظهار کرد: ایمانِ با بصیرت و استقامتِ همراه باعقیده، حضرت زینب کبری(س) را به اسوه «صبر و شکیبایی» تبدیل کرد و سراسر زندگی بابرکت ایشان به همراهی، مراقبت و پرستاری از عزیزترین بندگان خداوند سپری شد لذا این روز، روز پرستار نامیده شده است.

وی افزود: زنان و بانوان ایران اسلامی نیز در طول سال‏های انقلاب و دفاع مقدس با الگو قرار دادن و تبعیت از حضرت زینب(س) صحنه‌‏های بی‏‌بدیلی از شجاعت و شهامت و ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند امیدواریم این خصائص در جامعه اسلامی همچنان برجسته بماند و مادران مسلمان این سرزمین الگویی زیبا از آن حضرت را در ذهن و خاطر دختران خود ترسیم کرده و آنان را در مقابله با الگوهای منحرف غربی بیمه کنند. 

سرافراز با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ماندگار ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی، با انواع تهدیدات و فتنه‌ها روبرو بوده است و در فتنه ۸۸، نظام اسلامی، هشت ماه جنگ‌ نرم تمام‌عیاری را تجربه کرد و در تحلیل و بررسی علل و عوامل مهار فتنه، سه عنصر اساسی مدیریت و رهبری هوشمندانه، حکیمانه و بی‌بدیل امام خامنه‌ای، حضور بصیرت‌مدارانه و انقلابی ملت در صحنه، و پیوند عمیق و الهی میان امام و امت نمایان شد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: این روزها و پس از اغتشاشات آبان ماه ۹۸ واژه معیشت و مقاومت یا معیشت و امنیت، بیشتر از گذشته شنیده می‌شود، نزدیک شدن به فضای انتخابات مجلس یکی از دلایل تشدید دوقطبی‌سازی در زمان حاضر است. 

وی افزود: هدف از دوقطبی سازی، اختلاف افکنی و تفرقه و مه آلود کردن فضای سیاسی و اجتماعی و غوغاسازی رسانه‌ای است تا در فضای پدید آمده، زمینه‌ لازم برای پذیرش شرایطی که قبلا مورد پذیرش نبود؛ فراهم شود. 

سرافراز تصریح کرد: یکی از این دوگانه‌سازی‌های کاذب، دو قطبی معیشت_امنیت است که اساساً، این دوقطبی کاذب و دروغین بوده و باید توجه داشت معیشت در امتداد مقاومت و امنیت است و چنانچه مقاومت نباشد، امنیتی نیز نخواهد بود و رفاه حداقلی هم محقق نخواهد شد. 

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: دشمنان امروز امنیت مردم را نیز آماج حملات کرده اند و آشوبهای آبان ۹۸ با شدت و کثرت تخریب و آدمکشی و ارعاب و تهدید، برای این بود که به مردم القا شود؛ هم معیشت شما و هم امنیت شما را خواهیم گرفت و راز ورود سریع و قاطعانه رهبرمعظم انقلاب در جمع کردن غائله آبان در همین مهم بود. 

سرافراز گفت: کمتر از دو ماه به انتخابات مجلس یازدهم مانده است و حال و هوای انتخاباتی به تدریج فضای کشور را فرا می‌گیرد و مشارکت فعال و باشکوه مردم موجب تقویت جامعه می‌شود و نارسایی در مشارکت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی ادامه حیات جامعه را دستخوش تزلزل و بی‌ثباتی می‌کند. مشارکت فعال؛ مشارکت خودجوش و داوطلبانه و آگاهانه و آزادانه است، به این معنا که اعضای جامعه احساس کنند، حضور آنان در صحنه، مشکلی از مشکلاتشان را حل خواهد کرد. 

وی گفت: جامعه پویا، همیشه بیدار است و ازهمه ابعاد زندگی خود آگاه است. اساسا یکی از مهمترین وجوه امتیاز انقلاب و نظام اسلامی باهمه انقلابهای بزرگ دنیا، وقوع مردمی و بقای مردمی آن با مشارکت مردم است. 

نهم دی روز بصیرت و تجدید بیعت ملت ایران با ولایت فقیه

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باغبادران حضرت زینب (س) را مظهر ولایت مداری واستقامت دانست و اظهار کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان نیازمن الگویی همچون حضرت زینب(س) هستیم چراکه حرکت بر اساس تکلیف از صفات بارز ایشان بود و جایگاه امام زمان خود را به خوبی شناخته بودند.

وی افزود: حضرت زینب (س) ولایت فقیه زمان خود را در سخت ترین شرایط نیز تنها نگذاشتند و در روند حفظ و حرکت اسلام نیز تاثیرگذار بودند  و زنان با الگوبرداری از ایشان می توانند در کمال، وقار و حفظ حجاب حرف خود را بیان کرده و نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: متاسفانه جامعه امروز غرب زن را به عنوان یک کالا و ابزار برای استفاده تبلیغاتی خود بازیچه قرار داده از این رو  زنان مواظب باشند فریب تبلیغات غرب را در مورد آزادی و حقوق زنان نخورندچراکه انان به دنبال اهداف دیگری از این شعارها هستند.

وی ادامه داد: اسلام زن را در چارچوب دستورات قرآن و اهل بیت که مطابق با فطرت عقل است برای سعادت و آرامش یک جامعه مورد تکریم قرار داده و این مسئله در جوامع اسلامی خصوصا ایران اسلامی نمود دارد.

فرهنگ اضافه کرد: نهم دی روز بصیرت وروز تجدید بیعت امت با امام خود بود و مقام معظم رهبری نیز در خصوص این روز مهم فرمودند  ۹ دی باطل السحر فتنه بود.

امام جمعه باغبادران افزود: دین مبین اسلام همواره دنبال اجرای عدالت بوده ولی دشمن تنها به دنبال کسب منفعت خود است و همه شاهد هستیم که مستکبران جهان چگونه به چپاول ثروت ملتها می پردازند و زمانی که کشوری زیر بار ظلم آنان نرود نمی گذارند آرامش داشته باشد.

فرهنگ، بزرگترین مانع دشمنان ایران در رسیدن به اهداف شومشان را رهبری حکیمانه نظام دانست و تصریح کرد: دشمن طی ۴۰ سال گذشته توطئه های مختلف چون جنگ نظامی و تحریم را به راه انداخت اما در همه این توطئه ها با شکست مواجه شدند از این رو امروز جنگ معیشت و اقتصادی را را در پیش گرفته و دنبال از بین بردن زیر ساخت های اقتصادی کشور است چرا به دنبال از بین بردن اموال عمومی هستند از این رو باید هوشیار بود تادچار مشکلات جدی نشویم.

نقشه‌های دشمنان برای نابودی کشور ما پایانی ندارد

حجت الاسلام اصغر رضوانی در خطبه های نماز جمعه دهاقان، با بیان اینکه دشمنان برای نابودی ما هر کاری بتوانند انجام می دهند، گفت: اگر ما فریب آنها را بخوریم زحمات همه کسانی که با دشمنان مقابله کرده‌اند بر باد خواهد رفت.

خطیب نماز جمعه دهاقان با اشاره به رفتار دشمنان و شبکه های معاند، تصریح کرد: برخی گفته ها همانند کلاف نخ هستند که نمی شود سر آن را پیدا کرد وکسانی هستند که به دشمنان خط می دهند و ما باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم. چرا که افکار و رفتارهای انحرافی، خواسته و دیدگاه های متفاوت وباطل های حق نما چنان وضعیتی را ایجادکرده اند که اگر بصیرت نباشد جان سالم بردن از این ورطه مشکل است.

وی بصیرت را اعتقاد داشتن به اسلام ناب محمد(ص) عنوان کرد و گفت: دامن زدن به مسائل شرق و غرب، دوست را دشمن دیدن و در زمین دشمن غلتیدن بصیرت نیست بلکه ولایت را نیز ازبین می برد.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به برنامه ریزی های دشمنان از سال ۸۸ تا کنون، تصریح کرد: این برنامه ها تمامی ندارد و ماخواستار هستیم که همانگونه که توانستند روح الله زم را شناسایی و آمدنیوز را متوقف کنند، برای کانال ماهواره ای که از سوی سعودی ها ارتزاق می شود و سعی می کند مردم را درخیابان ها نگه دارد برخوردهای قانونی را اعمال نمایند.

امام جمعه دهاقان، با اشاره به آغاز هفته ایثار وشهادت از هفتم دی ماه، اظهار کرد: این شهرستان یکهزار و۵۰۰ شهید، رزمنده، جانباز وایثارگر دارد و بارها مردم خودرا به نظام وعرصه های انقلابی ثابت کرده اند.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به هفته نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: باسواد شدن همانند این است که پنجره ای بازشود ومابتوانیم افق روشن ووسیعی را ببینیم پس کار تلاشگران این نهضت نیز بسیارارجمند وستودنی است.

تمام مشکلات نظام از تبعات فتنه ۸۸  است

حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان، اظهار کرد: فتنه ۸۸ نشان داد که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.

امام جمعه گلپایگان افزود: فتنه ۸۸ نشان داد دشمن روی شخصیت‌های نظام تحلیل و نقاط ضعف آنها را می‌سنجد و دنبال می‌کند. تهدید، تطمیع، غبار آلود کردن فضا، تشجیع و ایجاد رویارویی با مقام معظم رهبری از نقاطی است که دشمن بر مسئولان نفوذ و ضربه وارد می‌سازد.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات نظام از تبعات فتنه ۸۸  است، گفت: در فتنه ۸۸ شخصیت گرایی بر حق گرایی غلبه کرد. با محک حق باید اشخاص را شناخت.

امام جمعه گلپایگان تصریح کرد:: اگر مقام معظم رهبری در بحث بنزین از دولت و تصمیم سران سه قوه حمایت کردند اتفاق‌های امروز عراق و لبنان را می‌دیدند چرا که بدون دولت بی‌ثباتی سیاسی به دنبال داشت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام(ره)، گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی نشان از اهمیت علم و دانش در حاکمیت است و اهل باطل نان خود را در بی‌سوادی جامعه می‌بینند، در کشور اسلامی  رشد دانش و علم آموزی لازم است.

امام جمعه گلپایگان گفت: وجود شخص بی‌سواد در شهرستان علم و فقاهت زیبنده نیست و ریشه بی‌سوادی باید کنده شود.

در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان رعایت تقوا آموزش داده شود

حجت الاسلام حسن اسکندری در خطبه‌های نماز جمعه شهر بویین میاندشت اظهار کرد: تقوا به مانند نخ تسبیحی برای اتحاد مسلمین است. دشمن تفرقه مسلمانان را مورد سواستفاده قرار می‌دهد.

امام جمعه بویین میاندشت با بیان اینکه دشمن برای نابودی نظام نقشه دارد، افزود: مسلمانان از نظر نظامی باید قوی باشند و به سلاح ایمان مجهز شوند.

اسکندری با بیان اینکه انقلاب ما نشأت گرفته از قیام عاشورا است و برای نهال انقلاب خون هزاران شهید نثار شده است، افزود: در گام دوم انقلاب برای پایداری آن از ظرفیت بالقوه جوانان در عرصه‌های مختلف باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انقلابی یعنی در میدان ولادت ماندن و امام را یاری کردن است، تأکید کرد: ملتی با بصیرت باشد همواره از توطئه دشمنان آگاه است و به سمتی حرکت می‌کند که به انقلاب ضربه‌ای وارد نشود.

اسکندری تصریح کرد: در  گام دوم انقلاب باید سختی‌ها را هموار ساخت و توقف در مسیر انقلاب ممنوع است.

وی با اشاره به تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره)، گفت: پس از پیروزی انقلاب تاحدودی بی‌سوادی در کشور ریشه کن شد اما هنوز به هدف نهایی نرسیده‌ایم، اگر در تعلیم و تربیت رعایت تقوا به دانش آموزان آموزش داده شود راه را از بیراهه تشخیص می‌دهند.

کد خبر 402997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.