طباطبایی‌نژاد: حقوق پرستاران باید مانند پزشکان رعایت شود

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: حقوق پرستاران در کشور نه تنها کم است بلکه گاهی پرداخت آن نیز به تعویق می‌افتد؛ چرا باید حقوق پزشکان سروقت پرداخت شود اما پرستاران با این مشکلات مواجه شوند؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به فرا رسیدن روز پرستار اظهار کرد: در روایات آمده که هرکس برای بهبود حال زن یا مرد مسلمانی از وی مراقب کرده و به او ترحم کند، خداوند او را با حضرت ابراهیم(ع) محشور کرده و از پل صراط به‌راحتی عبور خواهد کرد.

وی افزود: حقوق پرستاران در کشور نه تنها کم است بلکه گاهی پرداخت آن نیز به تعویق می‌افتد؛ چرا باید حقوق پزشکان سروقت پرداخت شود اما پرستاران با این مشکلات مواجه شوند؟

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی نباید قشر ضعیف‌تر به سختی بیفتد، تصریح کرد: بهبود بیماران از طریق پرستاران اتفاق می‌افتد بنابراین باید سیاست‌ها در حمایت از آنان باشد با این حال از پرستاران می‌خواهم کار خود را به درستی و برای رضای خداوند ادامه دهند.

نیت واقعی دشمن ریشه‌کنی نظام است

وی با اشاره به ۹ دی، روز میثاق امت با ولایت، اضافه کرد: دشمن در تمام اغتشاشات آماده مقابله با انقلاب اسلامی است اما در روز ۹ دی به برکت سخنرانی رهبری و بصیرت مردم این دشمنی‌ها بی اثر شد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نباید بار دیگر در برابر توطئه دشمنان غفلت کرد، ادامه داد: هر روزی که انسان‌ها بصیرت داشته و مشت به دهن دشمنان بزنند، یوم الله است؛  مردم در انتخابات امسال بهتر از هرسال دیگری به صحنه خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: قصد دشمن از توطئه‌ها و تحریم‌ها ضربه زدن نیست بلکه نیت واقعی آنان ریشه کنی نظام اسلامی است یا به تعبیر قرآن آنچه دشمن در سینه پنهان کرده، بیش از آن است که به زبان می‌آورد.

آفات غفلت از یاد خدا

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به اینکه یاد کردن خداوند یکی از صفات پاک مؤمنان بوده و انسان باید همواره خود را به یاد خداوند مشغول کند، اظهار کرد: افرادی که دیوانگی می‌کنند، می‌زنند، می‌کشند و به منافع خود و دیگران ضرر می‌زند رفتار آن‌ها به این دلیل است که از یاد خداوند غافل شده‌اند.

وی تصریح کرد: نماز ذکر خداوند است اما ذکر واقعی اجرای دستورات الهی است یعنی آنگاه که از فرد خیری بخواهند اجابت کرده و آنگاه که گناهی درمیان است، از آن دوری کند، گاهی افراد هنگام انتخابات دروغ می‌گویند چه برای خود و چه برای دیگران؛ ممکن است چنین افرادی ریش و عمامه هم داشته باشند اما شیطان سبب شده تا آنان از یاد خداوند غافل شوند.

طباطبایی‌نژاد گفت: طبق فرموده قرآن هرکس از ذکر خداوند غفلت کند، شیطانی برای او قرار داده می‌شود تا با او دوستی کرده و دائم او را فریب داد تا آنکه وی را از راه خداوند گمراه کند.

مسیحیان به پیروی از حضرت مسیح(ع) بازگردند

وی با تبریک آغاز سال نو میلادی و تولد حضرت مسیح، ادامه داد: افرادی در دنیا به دروغ ادعای مسیحی بودن می‌کنند اما کاری جز ایجاد مفسده، خونریزی و پلیدی که مورد رضایت هیچ پیامبری نیست، انجام نمی‌دهند درحالی که حضرت عیسی معترف است که آمده تا تصدیق کننده آیین حضرت موسی(ع) و بشارت دهنده پیامبری حضرت احمد(ص) باشد.

یکی از اولین اقدامات پیامبر(ص) پس از فتح مکه ترویج سوادآموزی بود

وی اضافه کرد: در سال های اولیه انقلاب اکثریت مردم بی‌سواد بودند اما اکنون دو میلیون بی‌سواد در کشور وجود دارد که اگر سوادآموزی را از همان ابتدا اجباری کرده بودیم، همین تعداد نیز وجود نداشت و بی‌سوادی در کشور جمع شده بود.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این ۴۰ سال به دلیل غفلت برخی خانواده‌ها به تدریج بر آمار بی‌سوادان افزوده شده که امیدوارم کسی دیگر از سوادآموزی فرزندش جلوگیری نکند.

وی با اشاره با اینکه پیامبر(ص) در یکی از اولین اقدامات خود پس از فتح مکه، سوادآموزی را گسترش دادند، اضافه کرد: اسرای دشمن که به مسلمانان سواد می‌آموختند، آزاد می‌شدند و به جای آنکه مردان به زنان خود مهریه پرداخت کنند، اگر توان مالی مالی نداشتند به آن زن سواد می‌آموختند.

کد خبر 402996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.