ثبت یک مرگ مشکوک در اثر تب کنگو در بجنورد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با اشاره به انتشار خبر فوت فردی در بجنورد بر اثر بیماری تب کریمه کنگو گفت: یک مورد فوتی مشکوک به بیماری مزبور گزارش شده است که نمونه آن برای آزمایش به تهران ارسال شده است.

به گزارش ایمنا،  افشین دلشاد اظهار کرد: هشت نفر در خراسان شمالی بر اثر آنفلوآنزا جان باخته‌اند، اما این امر در یکی از آنان به اثبات نرسیده است. 

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، در فصل شیوع، دو درصد از افراد به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند و از این میزان هم پنج درصد فوت می‌کنند که البته بیشتر، افرادی هستند که زمینه آن را داشته‌اند یعنی مبتلا به بیماری کلیوی بوده و یا سازمان ایمنی بدن خود را با تزریق دگزامتازون تضعیف کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: موج اول آنفلوآنزا در خراسان شمالی سپری شده است، اما هنوز هم افرادی مبتلا به این بیماری هستند.

دلشاد خاطرنشان کرد: هر ساله با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در بعضی سال‌ها خفیف، برخی سال‌ها متوسط و بعضی مواقع این همه گیری شدید است.

وی با اشاره به انتشار خبر فوت فردی در بجنورد بر اثر بیماری تب کریمه کنگو گفت: یک مورد فوتی مشکوک به بیماری مزبور گزارش شده است که نمونه آن برای آزمایش به تهران ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با بیان اینکه هنوز نتیجه آزمایش به دست نرسیده است، افزود: امسال گزارش فوتی بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در استان به دست نرسیده است. 

منبع: ایرنا

کد خبر 402959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.