۱۴ اثر میراثی ایران در انتظار ثبت جهانی

معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۴ اثر میراثی کشور هم‌اکنون در نوبت ثبت میراث جهانی قرار دارد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن طالبی در جشن ملی ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی در بابلسر، اظهار کرد: ایران سالانه یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد که از سال ۹۲ و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هرساله از این سهمیه استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید در طول بیش از ۲۰ سال ایران نتوانست هیچ اثری را به ثبت جهانی برساند، از شهر سوخته، ۱۱ قنات، بیابان لوت و جنگل های هیرکانی به عنوان مهم ترین آثار طبیعی و میراثی ثبت شده در در میراث جهانی در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید یاد کرد.

معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از اهداف ثبت جهانی را حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگی و تاریخی برشمرد و تاکید کرد : البته ثبت جهانی به گردشگری پایدار کمک می‌کند ضمن این که انگیزه و آگاهی مردم را برای حفاظت از میراثشان افزایش می‌دهد.

طالبی با تاکید بر  این که ثبت جهانی در عین حال زمینه بهره برداری بهتر و مفیدتر را هم برای مردم فراهم می کند، گفت : میراث تاریخی، طبیعی و فرهنگی افتخار ملی محسوب می‌شود و ثبت جهانی آنها دیپلماسی فرهنگی کشور را قوی‌تر می‌کند تا در بحث های منطقه‌ای و جهانی بهتر ظاهر شویم.

منبع: ایرنا

کد خبر 402957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.