بیش از ۹۰ درصد ارگ بم بازسازی شده است

فرماندار بم با بیان اینکه در زلزله سال ۸۲ بیش از ۹۰ درصد ارگ تاریخی بم تخریب شد، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد این بنای عظیم تاریخی بازسازی شده است.

به گزارش ایمنا، هادی شهسوارپور با بیان اینکه در شانزدهمین سالروز زلزله بم قرار داریم، اظهار کرد: برنامه‌های متعدد و متنوعی را برای گرامی داشت و پاسداست جانباختگان زلزله بم داریم و برنامه‌هایی نیز در هفته گذشته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۲۵۰ نفر از فعالان هلال احمر از نقاط مختلف کشور را در شهر بم حضور یافتند، افزود: امروز شاهد حضور مهمان زیادی را از نقاط مختلف استان و کشور در این شهرستان بودیم.

فرماندار شهرستان بم با بیان اینکه در زلزله سال ۸۲ بیش از ۹۰ درصد ارگ تاریخی بم تخریب شد گفت: بازسازی ارگ بم بلافاصله پس از زلزله آغاز شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد این بنای عظیم تاریخی بازسازی شده است.

شهسوارپور با بیان اینکه بازسازی بزرگترین بنای خشتی جهان در حال حاضر نیز در حال انجام است، تصریح کرد: مرمت و بازسازی این بنا به صورت مستمر در حال انجام است و اتفاقات خوبی در این اثر ثبت جهانی افتاده است.

وی با بیان اینکه در بازدیدهایی که از این اثر تاریخی در حال انجام است همه به این مسئله تاکید دارند افزود: خوشبختانه ارگ تاریخی بم بازسازی شده و استوار و پابرجاست.

فرماندار بم با بیان اینکه ارگ تاریخی بم یکی از جاذبه‌های گردشگری دنیا است که ایران با آن شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: البته بم جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد و سالانه تعداد زیادی گردش داخلی و خارجی از آن بازدید می‌کنند.

شهسوارپور به باغ‌شهر بم و بروات اشاره کرد که ثبت میراث جهانی هستند یادآور شد: قنواتی که در منطقه وجود دارد که ثبت میراث جهانی شده‌اند از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه است.

وی به همجواری بم با کویر لوت و نقاط بکر کویری این منطقه اشاره کرد و گفت: ریگ‌های یلان و تل آتشین که قدمت آن به بیش‌از هفت هزار و ۳۰۰ سال پیش می‌رسد و هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند.

فرماندار بم با اشاره به اینکه سال‌ها از زلزله بم گذشته و مردم بم این شهر را بار دیگر ساختند افزود: امروز شهر بم زیبا و استوار آماده حضور گردشگران است.

منبع: تسنیم

کد خبر 402955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.