چین؛ اصلی ترین شریک تجاری ایران

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بودو از مهم ترین آن می توان به انتشار آمار صادرات ایران به چین، جلوگیری واسطه ها از کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار، پرداخت یارانه نقدی در بیستم دی ماه و احتمال بروز مشکل در تراکم عرضه دام تا دو ماه آینده اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جدیدترین ارزیابی‌های ارائه شده از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد که صادرات ایران به چین در هشت ماهه ابتدایی امسال افزایش یافته است.

با وجود آنکه در ماه‌های گذشته ارزش صادرات غیرنفتی ایران به دلیل تغییر در قیمت پایه صادراتی گمرک کاهش پیدا کرده، اما چین به عنوان اصلی‌ترین شریک تجاری ایران توانسته جایگاه خود را حفظ کرده و حتی آمار عملکردش را افزایش دهد.

در آماری که از تجارت شش و هفت ماهه ایران در سال ۹۸ منتشر شده بود، چین با صادرات بیش از ۲۵ درصد کالاهای وارداتی ایران و واردات بیش از ۲۵ درصد از کل صادرات غیر نفتی ایران، اصلی‌ترین شریک تجاری کشور به شمار می‌رود.

دیگر اخبار اقتصادی مهم هفته گذشته به شرح زیر است:

**رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری برای بازسازی ذخایر در سال  ۲۰۲۰ تداوم خواهد داشت.

نبی الله خون میرزایی در حاشیه اختتامیه سومین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر و مدیریت ذخایر مشترک منابع آن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروتکل این اجلاس به امضای پنج کشور حاضر از جمله آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، روسیه و ایران رسید.

**وزیر راه و شهرسازی با هدف روشنگری در مقابل گمانه‌زنی‌هایی نسبت به طرح اقدام ملی مسکن و مقایسه آن با طرح مسکن مهر، گفت: طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر هیچگونه وجه تشابهی ندارد.

محمد اسلامی در آیین افتتاح ۲۳۰۹ واحد مسکونی طرح اقدام مل مسکن در استان مازندران، متقاضی محور بودن، تسهیلات چند لایه و ارائه مشوق به سازندگان را سه ویژگی مهم طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد.

وی گفت: امید است مردم از نتایج طرح اقدام ملی مسکن بهره مند شوند و تعداد شهروندان برخوردار از مسکن مالکیتی در کشور افزایش یابد.

**یک کارشناس اقتصاد شهری گفت: مدیریت و ساماندهی بخش‌های مختلف بازارچه‌های هفتگی یا روزانه شهری که ارتباط مستقیمی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد می کند، ظرفیت اقتصادی مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار شهری است.

مهشاد کاظمیان در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به میزان رشد شهرنشینی در شهرهای ایران، اظهار کرد: عوامل اقتصادی و فرهنگی مختلفی در سال های گذشته موجب افزایش جمعیت شهرهای بزرگ در ایران شده و شهرداری ها به عنوان نهادهای اداره شهر، بیشترین مشکلات را در قبال این شهروندان جدید تجربه می کنند.

وی افزود: بی شک افزایش تعداد شهروندان یک شهر درآمد شهرداری در برخی از حوزه های مالی را افزایش می دهد اما در عین حال هزینه های عملکردی اداره شهر را نیز بالا می برد؛ باید توجه داشت که میزان افزایش درآمد و هزینه در مقوله افزایش جمعیت شهروندان برای شهرداری نامتناسب است و باید بودجه مدیریت نیازهای اجتماعی و محیطی روستاییانی که به شهر مهاجرت کرده اند، به صورت جداگانه به شهرداری ها پرداخت شود.

**جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت نشان می‌دهد که در هفت ماهه نخست امسال، تعداد گوشی همراه مسافری و وارداتی ثبت شده در سامانه همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام نزدیک به سه برابر شده است.

طبق این آمار در هفت ماهه نخست امسال سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ فقره گوشی همراه مسافری در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ فقره گوشی همراه ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۸ درصد افزایش داشته است.

**مدیر سد و شبکه رودشتین شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در سه بازه زمانی ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی روانه شده است.

مرتضی غضنفر پور در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون در سه بازه زمانی آب از سد رودشتین برای تالاب بین المللی گاوخونی رهاسازی شده است، اظهار کرد: فروردین ماه امسال ۱۲ میلیون مترمکعب آب از این سد به سمت تالاب گاوخونی روانه شد و سیلاب ها نیز بخشی از آن بوده است.

وی افزود: از ۱۱ مهرماه سال جاری تا نیمه دوم آبان ماه نیز حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب برای تالاب گاوخونی رهاسازی شد.

**اعضای شورای اقتصاد عضو هیئت دولت با درخواست وزارت نفت در مورد حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی یک میلیون و ۴۶۵ هزار خودروی تاکسی، ون(تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به CNG سوز در سقف ۵۶۳ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار با رعایت مواردی مورد تصویب قرار دادند.

در این تصویب‌نامه در مورد خودروهای مشمول طرح، کمک‌های مالی و فنی، مشوق‌های لازم برای تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه‌سوز و نیز سقف تعهدات دولت، سازوکارهای لازم پیش‌بینی شده است.

**برخورداری جمعیت روستایی کشور از شبکه پایدار آب سالم هفت میلیون و ۸۵۰ هزار نفر است که قبل از دولت تدبیر و امید کمتر از یک میلیون نفر بود.

رضا اردکانیان عصر سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از یک طرح آبرسانی روستایی شهرستان خوشاب افزود: در دولت تدبیر و امید بواسطه تاکیدات مقام معظم رهبری و اجازه ایشان برای برخورداری از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبرسانی، توجه دولت و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی شش میلیون و ۸۵۰ هزار جمعیت روستایی از شبکه پایدار آب بهره مند شدند.

وی ادامه داد: تا قبل از دولت تدبیر و امید و تا نیمه نخست سال ۹۲ کل جمعیت روستایی که از شبکه های پایدار توزیع آب بهره مند بودند حدود یک میلیون نفر بود.

**مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی تولیدکنندگان و تشکل های صنعتی لوازم خانگی تولید داخل تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند که برای هشت گروه کالایی خود فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالاهای خود شناسه دریافت کنند.

عباس هاشمی اظهار کرد: به تمامی تشکل های صنعتی و واحد های تولیدی ابلاغ شده که تا ۱۵ دی ماه برای دریافت شناسه کالا برای محصولات تولیدی خود اقدام کنند و در سطح بازار هم با هماهنگی و با اطلاع رسانی که با اتحادیه فروشندگان و توزیع کنندگان لوازم خانگی انجام شده تا زمان نهایی تعیین شده باید برای کالاهای موجود خود شناسه کالا بگیرند.

**زنان برای دریافت دستمزد برابر با مردان باید مدتی را منتظر بمانند، تقریبا تا سال ۲۲۷۷ یعنی ۲۵۷ سال دیگر.

طبق گزارش جهانی شکاف جنسیتی که توسط مجمع جهانی اقتصاد تهیه می‌شود، کشورهای ایسلند، نروژ، فنلاند، سوئد و نیکاراگوئه کمترین شکاف جنسیتی را دارند.

این گزارش با در نظر گرفتن چهار معیار اقتصاد، سیاست، آموزش و بهداشت تهیه شده است. مجمع جهانی اقتصاد سال گذشته اعلام کرده بود که زنان ۲۰۲ سال دیگر به برابری دستمزد با مردان می‌رسند اما این سازمان در جدیدترین برآورد خود تحقق برابری دستمزد بین زنان و مردان را تا ۲۵۷ سال دیگر تخمین زده‌ است.

**مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: قیمت خرید دام و گوشت قرمز از دامداران کاهش پیدا کرده اما وجود دلالان از کاهش قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در بازار برای مصرف کننده جلوگیری می کند.

امیر زرگران در گفت و گو با ایمنا، با رد خبر کاهش قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز در بازار برای مصرف کننده، اظهار کرد: نه تنها قیمت خرید دام از دامداران کاهش پیدا کرده است، بلکه استقبال چندانی از خرید دام از دامداران وجود ندارد.

**رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در چند روز آینده دومین پرداخت طرح حمایت معیشتی را مردم دریافت می‌کنند و در ۲۰ دی ماه نیز یارانه نقدی واریز می‌شود.

محمد باقر نوبخت در خصوص نشست با کمیسیون اقتصادی مجلس و در پاسخ به این سوال که کمیسیون‌های مجلس در حال بررسی بودجه هستند آیا فکر می‌کنید اعداد و ارقام لایحه بودجه ارسالی به مجلس محقق می‌شود؟ اظهار کرد: یک بحث این است آیا منابعی که پیش بینی کردیم قابل وصول است یا نه، بحث دیگر هزینه‌ها یا مصارفی است که پیش بینی شده، آیا این هزینه‌ها را می‌توانیم کم کنیم یا نه؟

**وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان ضمن دیدار و گفتگو، در حوزه‌های اشتغال و رفاه اجتماعی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

محمد شریعتمداری با ابراز خرسندی از سفر وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان به ایران و نیز امضای برنامه اقدام مشترک همکاری میان دو وزارتخانه، اظهار کرد: امیدواریم این سفر منشأ خیر در روابط دو کشور باشد.

**مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: با توجه به حجم بالای کالای وارداتی در مرزها با اجرای کارشناسی مجازی حجم کار در مرزها کاهش و کارشناسان گمرکات سراسر کشور، در ترخیص سریع کالاهای موجود در مرزها نقش به سزایی دارند.

رسول کوهستانی پزوه در بازدید استاندار از گمرک استان اصفهان به تشریح وظایف گمرک در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و تصریح کرد: نقش گمرک مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی و تطبیق اسناد و ارزش گذاری کالاهای به ظن قاچاق است و با برگزاری جلسات مشورتی به صورت مرتب پرونده به ظن قاچاق با حضور صاحب کالا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: به منظور استفاده حداکثری از توان کارشناسی کارکنان گمرک در سراسر کشور و اجرای مدیریت ریسک، کاهش زمان انجام کار و افزایش سلامت کار با بهره گیری از سامانه جامع امورگمرکی کالاهای وارادتی به کشور پس از انتخاب مسیر به صورت تصادفی توسط سامانه، جهت بررسی اسناد و کارشناسی مجازی به یکی از کارشناسان گمرک در سراسر کشور واگذار می شود.

**معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: این وزارتخانه هیچگونه برنامه ای برای تغییر روش تعیین قیمت پایه فولاد و سایر فلزات در دستور کار ندارد و همان فرمول قبلی پا برجاست.

جعفر سرقینی اظهار کرد: رویه وزات صمت در خصوص تعیین قیمت پایه فولاد و سایر فلزات پایدار است و قطع یقین هیچ افزایش قیمت پایه ای در خصوص فولاد و سایر فلزات در اعلام به بورس کالا نخواهیم داشت.

**رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که ممکن است در یکی دو ماهه آینده با مشکل تراکم عرضه دام مواجه شویم، گفت: بعید نیست در اسفند ماه به دلیل تراکم دام، قیمت گوشت به ۶۰ هزار تومان برسد.

کرمعلی قندالی در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران ستاد و استانی سازمان امور عشایر ایران، اظهار کرد: باید سازوکار لازم اندیشیده شود تا این یارانه به کسانی که حقشان است برسد و اجحافی در حق کسی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه موضوع مالیات بر ارزش افزوده در قانون کاملا مشخص است و معیار و مرجع ما در این خصوص نیز اعلام اداره کل امور مالیاتی استان‌ها است، تاکید کرد: مدیران امور عشایر استان‌ها مسئول پیگیری سهم عشایر از مالیات بر ارزش افزوده هستند و باید حداکثر استفاده را از این فرصت انجام دهند تا حقی از عشایر ضایع نشود.

**یک کارشناس اقتصاد شهری گفت: آسیب وندالیسم شهری دقیقا در مقابل پروژه های اقتصادی سیستم مدیریت شهری برای دستیابی به درآمد پایدار قرار گرفته است. در حقیقت وندالیسم شهری همه نقشه و برنامه ریزی های شهرداری برای دستیابی به درآمد پایدار را هدف می گیرد.

علیرضا مروج الاحکامی در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه وندالیسم شهری که نوعی تخریب گرایی کنترل نشده اجتماعی است را باید به عنوان جرم بشناسیم، اظهار کرد: وندالیسم تخریب غیرقابل پیش بینی و بدون کنترل اموال عمومی شهری است که به عنوان یک موضوع اجتماعی از سوی افراد جامعه صورت می گیرد و ضربه های اقتصادی مهلکی به نظام اقتصادی اداره یک شهر وارد می کند.

**وزیر راه و شهرسازی از ورود سه ایرباس جدید به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که چهارشنبه گذشته خلبان یکی از هواپیماهای ایران ایر دلیل تاخیر را نقص فنی ناشی از تحریم اعلام کرده بود، آیا در بحث تامین قطعات هواپیما مشکلی داریم؟ اظهار کرد: اینگونه نیست قطعات مورد نیاز هواپیما را تامین می‌کنیم روز گذشته در واحد مهندسی تعمیرات ایران ایر بودم که با تمام قوا در حال آماده‌سازی هواپیما بودند.

**سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مجوز رهبر معظم انقلاب برای برداشت از منابع صندوق توسعه ملی، اعلام کرد: ‌حداکثر تا سقف ۴۵ هزار میلیارد تومان از این منابع امسال برای پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر و جبران کاهش منابع درآمد نفتی نسبت به ارقام پیش‌بینی شده در حال استفاده است.

استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای رفع نیازهای ضروری کشور در شرایط نامطلوب، با تایید رهبر معظم انقلاب انجام می شود.

سال ۱۳۹۷ براساس آینده‌نگری صورت گرفته از شرایط سال‌های تحریمی پیش‌رو و براساس تصمیم های شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مقرر شد ضمن انجام صرفه‌جویی در بخش مصارف، ۱۲ درصد منابع صندوق توسعه ملی برای رفع نیازهای ضروری کشور در سال بعد ذخیره شود و در حساب مخصوص نگهداری می‌شود.

**وزیر راه و شهر سازی گفت: آزاد راه اصفهان-شیراز یکی از افتخارات مهندسی ایران بوده که اتمام آن می تواند مسیر تردد بین این دو استان را ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر کند.

محمد اسلامی با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"آزاد راه اصفهان-شیراز، یکی از افتخارات مهندسی ایران بوده که اتمام آن می تواند مسیر تردد بین این دو استان را ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر کند. این آزادراه سه مشخصه بارز داشته که جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.

یکی از مشخصه های بارز آن کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر اصفهان به شیراز و ایمنی در آن رعایت شده است. این کاهش طول مسیر علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت، کمک شایانی به حفظ محیط زیست خواهد کرد."

**مدیر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان رتبه اول حمل بار و رتبه دوم حمل مسافر را در کشور دارد بر ضرورت حرکت به سمت شهرسازی ریل‌پایه تاکید کرد.

حسین حجتی تکمیل آزادراه شرق و غرب اصفهان و اتصال به آزادراه اصفهان – شیراز را برای کشور یک ضرورت در کاهش زمان سفر و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی عنوان کرد و حرکت به سمت شهرسازی ریل‌پایه را از برنامه‌ها و تغییر نگرش‌ها در شهرسازی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در چهارراه حمل و نقلی کشور قرار گرفته است و می‌تواند نقش عمده و تأثیرگذاری بر حمل و نقل کشور داشته باشد، افزود: استان اصفهان رتبه اول حمل بار و رتبه دوم حمل مسافر را در کشور دارد.

**معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: خسارت همه بانک هایی که در اعتراضات اخیر و در پی افزایش نرخ بنزین از سوی شورای هماهنگی سران قوا صورت گرفته بود، احصاء شده و تمام شعبه‌های بانکی آسیب دیده در جریان حوادث اخیر، به چرخه فعالیت خود بازگشته اند.

سید حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به خسارت دیدن تعدادی از شعب بانک‌های استان اصفهان در جریان اعتراضات اخیر در پی افزایش نرخ بنزین، اظهار کرد: خسارت وارده به تمام شعب بانک های مختلف در جریان اعتراضات اخیر، احصاء شده است. همچنین خسارت بانک هایی که پیش از شکل گیری اعتراضات بیمه شده بودند، توسط بیمه‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: خسارت بخشی از شعب بانکی استان اصفهان که تا پیش از شکل گیری اعتراضات اخیر اقدام به ثبت بانک در بیمه های کشور نکرده بودند نیز طی مذاکراتی برای بررسی و پرداخت به مدیریت امور شعب همان بانک در پایتخت منعکس شده است.

**به اطلاع هموطنان عزیز و متقاضیان دریافت طرح حمایت معیشتی می رساند که به منظور رفاه حال بیشتر، از مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ خودداری کنند.

اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شد، بر این اساس از تاریخ ۱۰دی ماه ۹۸ افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده اند و متقاضی دریافت طرح حمایت معیشتی هستند می توانند برای پیگیری فرآیند درخواست برخورداری از بسته حمایت معیشتی به سایت hemayat.mcls.gov.ir  مراجعه و ثبت نام کنند.

**درگاه ملی آمار نتایج اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در تابستان ٩٨ را منتشر کرد.

بر اساس گزارش درگاه ملی آمار بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‎ معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‎روز شده است.

**سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هیچ افزایش قیمتی برای گازوئیل در بودجه ۱۳۹۹ پیش بینی نشده است.

مهدی قمصریان با اشاره به رقم ۴۵۵۹۴۹ میلیارد ریالی منابع حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی در سال ۱۳۹۸ که در جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور درج شده است، اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۳۹۹، مبلغ مذکور در بند (۱) با توجه به رشد مصرف حداقلی فرآورده‌ها و با لحاظ عدم افزایش نرخ این فرآورده‌ها به ۴۶۰۷۳۷ میلیارد ریال می‌رسد.

**معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، از اجرای ۳۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در برخی نقاط استان طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.

امیرحسین حکمتیان با اشاره به چالش‌های مالی ناشی از افزایش چند برابری  قیمت مصالح و تجهیزات گفت: در این مدت ۱۴۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، ۱۳ کیلومتر اجرای خط انتقال فاضلاب و ۶ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب در برخی از شهرهای استان عملیاتی شد.

**یک کارشناس اقتصاد دیجیتال گفت: شبکه ملی اطلاعات نوعی محدود کردن فضای اینترنتی مورد نیاز کاربران فضای وب است و منجر به ایجاد خسارت فراوان برای بسیاری از استارتاپ ها می شود.

مجتبی رفیعی در گفت و گو با ایمنا، با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات یک سیاست اصلی برای وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران بوده است، اظهار کرد: تاکید بیش از حد مسئولان دستگاه های مرتبط با این پروژه بر ملی بودن و محدود بودن ارتباطات در فضای شبکه ملی اطلاعات موجب شده تا بسیاری از کاربران ایرانی فضای وب از استفاده شبکه ملی اطلاعات و دسترسی نداشتن به منابع آزاد جهانی ترس و واهمه داشته باشند.

**مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: در مقایسه عملکرد هشت ماه نخست سال ۱۳۹۸ با مدت مشابه در سال گذشته شاهد رشد ۵۰ درصدی متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم.

نادر ثناگو مطلق اظهار کرد: ۱۷۵ متقاضی سرمایه گذاری درخواست خود را برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی پیام به شرکت اعلام کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه رشد ۵۰ درصد داشته است.

**مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه بیش از یکسال است هیچگونه موردی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است، گفت: حذف گله های مرغ تخمگذار پایان دوره غیرواکسینه علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باید در اسرع وقت انجام گیرد.

شهرام موحدی در ششمین جلسه ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان اصفهان با بیان اینکه حفظ و حراست از سرمایه های ملی در بخش طیور صنعتی یکی از مهم ترین وظایف ماست، بر برخورد قاطع با هرگونه تخلف بهداشتی و به خطر انداختن سلامت عمومی تاکید و حذف گله های مرغ تخمگذار پایان دوره غیر واکسینه در اسرع وقت را خواستار شد.

**یک کارشناس جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: محله محوری یکی از دستورالعمل های تبدیل شهرداری ها به حکومت های یکپارچه شهری است و در اولویت قرار گرفتن این سیاست کمک شایانی به توسعه درآمد پایدار شهری خواهد کرد.

عباس ثابتی راد در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه یکی از مهم ترین حوزه های توسعه پایدار شهری، درآمد پایدار سیستم های مدیریت شهری است، اظهار کرد: تا زمانی که سیستم های شاخص مدیریت شهری همچون شهرداری ها از درآمد پایدار مناسبی برخوردار نباشند، توسعه پایدار محقق نخواهد شد و باید توجه به نحوه تامین مالی پروژه های عمرانی از طریق درآمد های پایدار شهری در اولویت شهرداری ها قرار بگیرد.

کد خبر 402950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.