مشارک شهرداری در احداث ساختمان دادگاه بخش باغبهادران

شهردار باغبادران گفت: ساختمان دادگاه بخش باغبهادران در شان دستگاه قضایی و مردم این بخش نیست برهمین اساس زمین مناسبی از سوی شهرداری در اختیار دادگستری قرار گرفته است و پروانه رایگان آن نیز برای سرعت بخشیدن به این امر صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان،حجت‌الله امینی در آیین افتتاح مجمتع حل اختلاف بخش باغبهادران با بیان اینکه پدر علم اعصاب و روان کشور متولد باغبادران است، اظهار کرد: مردم باغبادران همواره در مسائل مختلف پیشتاز بوده‌اند و با نیت خیر خود تلاش کرده‌اند مسیر موفقیت فرزندان خود را با تکیه بر داشته‌های خود رقم بزنند.

وی افزود:  حضرت علی(ع) فرمودند اگر امروز حرفی برای بیان و افتخار به آن ندارید به گذشتگان خود نیز نبالید و باید گفت امروز نیز مردم باغبادران همچون گذشته در صحنه‌های مختلف حضوری پرشور دارند به گونه‌ای که نخستین شهید دفاع مقدس و نخستین شهید مدافع حرم شهرستان لنجان برخواسته از این بخش هستند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه پایه شوراهای حل اختلاف بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی بود، تصریح کرد: باتوجه به افزایش پرونده‌های ورودی به مراجع مختلف دادگستری و تقاضای مردم برای رسیدگی سریع و دقیق به شکایات‌، این نیاز احساس شده است که برخی اختلاف‌ها و مشکلات ساده‌تر مردم از طریق صلح و سازش و داوری حل شود.

امینی ادامه داد: مردم باغبادارن در اِصلاحُ ذاتِ البَین و آشتی و سازش دادن مردم پیشینه خوبی دارند تا جایکه به گفته مسئولان قضایی شهرستان حدود ۵۰ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف بخش باغبهادارن به صلح و سازش ختم شده است.

وی اضافه کرد: نامگذاری مجتمع حل اختلاف بخش باغبهادارن با نام شهید مدافع حرم ثمرات بسیاری را برای مردم به همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه کارکنان شورای حل اختلاف به صورت افتخاری مشغول به فعالیت هستند این مسئله باعث ایجاد انگیزه برای این افراد می‌شود.

شهردار باغبادران با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر شهر و مزین کردن آنها با نام شهدا،‌ کمترین کاری است که می‌توان برای پاسداشت خون شهدا انجام داد و نامگذاری مجتمع حل اختلاف بخش باغبهادران به نام اولین شهید مدافع حرم شهرستان یک اتفاق فرهنگی بزرگ است.

امینی احداث ساختمان دادگاه در خور شان را یکی از خواسته‌های بحق مردم دانست و گفت: ساختمان دادگاه بخش باغبهادران در شان دستگاه قضایی و مردم این بخش نیست برهمین اساس زمین مناسبی از سوی شهرداری در اختیار دادگستری قرار گرفته است و پروانه رایگان آن نیز برای سرعت بخشیدن به این امر صادر خواهد شد.

کد خبر 402945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.