رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی بزرگ‌ترین اتفاق فرهنگی کشور است

شهردار تبریز گفت: مدیریت شهری تلاش می‌کند شهری توام با رفاه، آرامش بسازد که این شاخص‌ها به دست نمی‌آید مگر اینکه شهروندان آن شهر آموزش دیده و از فرهنگ شهروندی برخوردار باشند.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین‌باهر در آیین رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی، اظهار کرد: معتقدم مهمترین و بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور با رونمایی این کتاب‌ها به وقوع می‌پیوندد و این مهم با همکاری شهرداری تبریز و آموزش و پرورش محقق شده است.

وی ادامه داد: هر چند امروز از ۲۶ جلد کتاب برای تمام مقاطع تحصیلی کودکستان تا پایان دبیرستان رونمایی می‌کنیم، اما طی سال‌های گذشته در ۸۰ مدرسه سطح شهر تبریز این اقدام به طور پایلوت آغاز شد و به تدریج به این سطح رسیده است.

شهین‌باهر تصریح کرد: مدیریت شهری تلاش می‌کند شهری توام با رفاه، آرامش بسازد که این شاخص‌ها به دست نمی‌آید مگر اینکه شهروندان آن شهر آموزش دیده و از فرهنگ شهروندی برخوردار باشند؛ هزینه‌هایی که در کالبد شهری انجام می‌دهیم بدون آموزش شهروندان معنایی ندارد.

شهردار تبریز گفت: اگر شهروند ما آموزش ببیند نیازی به هزینه‌کرد در زمینه‌های مختلف و موضوعاتی که برای هدایت شهروندان انجام می‌شود، نیست چراکه شهروند خود می‌داند با ترافیک، فضای سبز، محیط زیست و ... چگونه رفتار کنند؛ در نتیجه حقوق شهروندی رعایت شده و تعدادی پرونده‌های ورودی به دادگستری کاهش می‌یابد.

وی ضمن قدردانی از شورای شهر تبریز در تحقق گردآوری این کتب شهروندی، افزود: شورای پنجم تبریز، شورایی ویژه با تخصص‌های متنوع است و افراد قدرتمندی در آن گرد هم آمده‌اند و تنها کلانشهری است که برای ادامه راه خود برنامه ۱۲ ساله و پنج ساله دارد؛ با همیاری شورای شهر روند این کتاب‌ها نیز ادامه یافته و همه سال نهادینه خواهد شد.

شهردار تبریز خواستار ترویج این کتاب‌ها در سطح ملی شد و گفت: از وزیر آموزش و پرورش تقاضا دارم دستور بدهد تا آموزش کتب شهروندی در تمام کشور اجرا شود و همانند کشورهای توسعه‌یافته که سال ها است برنامه‌های آموزش شهروندی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، ادامه یابد.

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: تبریز شهر اولین‌ها بوده و بسیاری از اولین‌های آموزشی متعلق به تبریز است که این موضوع هم اولینی دیگر خواهد بود.

کد خبر 402943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.