هنگام خرید لوستر به این نکات توجه کنید

امروزه لوسترها علاوه بر روشنایی بخشی، یکی از آکسسوری های مهم برای تزیینات داخلی خانه ها به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هنگام خرید و انتخاب لوستر، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که هدف از خرید شما چیست؟ آیا کاربرد تولید نور و روشنایی برای شما بیشتر اهمیت دارد یا جنبه تزیینی آن. آنچه در ادامه می آید، نکاتی است که دقت به آنها در هنگام انتخاب و خرید لوستر، باعث می شود از خرید خود راضی باشید.

اندازه لوستر با توجه به فضا

اگر نشیمن شما کوچک است، بهتر است از لوسترهای کم شاخه و کم حجم استفاده کنید. اگر نور و روشنایی تان زیاد باشد، مجبور خواهید شد بعضی از لامپ های آن را خاموش کنید که جلوه زیبایی ندارد. اما اگر نشیمن شما بزرگ است، می توانید از لوسترهای بزرگ یا پر شاخه استفاده کنید. به جای یک لوستر بزرگ نیز می توان چند لوستر کوچک در نشیمن وصل کرد.

اگر سقف خانه شما کوتاه است، به آن لوستر آویزان نکنید، زیرا باعث می شود سقف، کوتاه تر از آنچه هست به نظر آید. در عوض از چراغ های سقفی استفاده کنید. اما اگر سقف شما ارتفاع بلند و استانداردی دارد، لوسترهایی که از سقف آویزان می شوند، زیبایی خاصی به آن می بخشند.

توجه به سبک و جزییات

اگر خانه شما مدرن است، از لوسترهای کوچک و اسپرت که روشنایی کمتری دارند و در ترکیبشان فلز یا چوب به کار رفته است استفاده کنید. اما در خانه های سنتی، لوسترهای بزرگ و کلاسیک و پر نور که معمولا بلوری و کریستال هستند، با فضا هماهنگی بیشتری دارند. سعی کنید لوستر شما با سایر تزیینات خانه مثل پرده ها، آباژورها، مبل ها و. . .هماهنگ باشد.

حباب ها رکن مهمی در لوستر هستند که در هنگام خرید باید به آنها دقت کنید. بهتر است حباب ها ساده و بدون طرح خاصی باشند که اگر شکستند به راحتی بتوان جایگزین آنها را تهیه کرد و در ضمن، گردگیری و تمیز کردن آنها راحت و بدون دردسر باشد.

اگر سقف خانه تان دارای تزیینات زیاد مثل گچبری است، بهتر است لوستر انتخابی شما ساده و بدون شلوغی باشد.

لوسترهایی که در طراحی آنها چوب به کار رفته است، با فضای آشپزخانه و اتاق خواب هماهنگی زیادی دارد زیرا در هر دوی این فضاها، چوب زیادی به کار رفته است. در اتاق خواب ها بهتر است لوستر را انتخاب کنید که نور آن به سمت بالا باشد تا روشنایی ملایمی به محیط اتاق خواب تابانده شود. 

کد خبر 402929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.