باید خسارات سال‌هایی که فاضلاب بندرعباس به دریا ریخته شده پرداخت شود

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها گفت: پرونده فاضلاب بندرعباس که چندی قبل به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس سپرده شده بود، اکنون در حال بررسی است.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانبخش اظهار کرد: چندی قبل در نامه‌ای به همراه مجموعه‌ای از مستندات در خصوص وضعیت فاضلاب بندرعباس به کمیسیون اصل ۹۰ خواستار پیگیری این موضوع و استفاده از اهرم‌های قانونی برای جلوگیری از ورود فاضلاب این شهر به دریا شدیم.

وی افزود: این پرونده اکنون به مستندات بیشتری نیاز دارد که بزودی پس از برگزاری نشست مفصلی با جمعی از فعالان علمی و زیست‌محیطی، مدارک مورد نیاز و استنادات علمی مربوط به این پرونده را جمع‌آوری و هفته آینده به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تحویل خواهیم داد.

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها با بیان این که در این پرونده ضمن درخواست برای استفاده از اهرم‌های قانونی در این زمینه، درخواست خسارت از دستگاه‌های مسئول را نیز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: به نظر ما اگر فرصت بازیابی به محیط زیست و طبیعت داده شود، امکان جبران خسارات ناشی از ورود فاضلاب به دریا فراهم است و در عین حال اگر محیط زیست نیز می‌تواند برنامه‌های ویژه‌ای به منظور بازسازی ساحل و رفع معضلات مرتبط با این پرونده را به اجرا درآورد.

وی تصریح کرد: باید خسارات تمامی سال‌هایی که این فاضلاب به دریا ریخته شده است، پرداخت شود تا بتوانیم با تزریق این اعتبارات به بخش‌هایی مشخص، برای بازیابی محیط زیست اقدام کنیم.

کد خبر 402926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.