روحانیون نقش برجسته‌ای در دوران دفاع مقدس و انقلاب داشتند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی مجموع علما و روحانیان در کشور حدود ۳۰ هزار نفر بودند که از این بین بیش از ۴۵۰۰ نفر به شهادت رسیدند که این آمار به جز فرزندان روحانیان ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در همایش "طلاب و روحانیون این شهرستان" علمای شیعه را مرزبانان اعتقادات و دین مسلمانان دانست و اظهار کرد: علمای شیعه اجازه نمی دهند شیطان و پیروان آن بر مسلمانان مسلط شوند و چنانچه این قشر نباشد بدون شک شیطان بر مسلمانان مسط شده و آنان را گمراه کرده و در مسیر خود قرار می دهد.

وی افزود: اگر علما و روحانیان در مسیر هدایت حرکت کنند از جمله علمای شیعه امام صادق (ع) به شمار خواهیم آمد اما اگر تنها مهر عالم بودن را به خود زده و کار هدایتگریمان ضعیف باشد جزء علماء شیعه به شمار نخواهیم آمد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در بین علما ادیان مختلف دنیا، تنها علمای شیعه همراه و همگام با مردم هستند و در برخی مواقع همچون زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و ... پیشتاز بوده و قبل از آحاد مختلف مردم در صحنه حضور یافته و به تکلیف خود عمل کردند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: در ابتدای جنگ تحمیلی مجموع علما و روحانیان در کشور حدود ۳۰ هزار نفر بود که از این بین بیش از ۴۵۰۰ نفر به شهادت رسیدند که این آمار به جز فرزندان آنها است. در بین آنها خانواده هایی با سه فرزند شهید خودنمایی هستند.

وی تصریح کرد: علمای شیعه با پیروی از ائمه اطهار (ع) در کارهای خوب پیشتاز هستند و این مسئله یک افتخار بزرگ برای آنها به شمار می آید.

امام جمعه اصفهان افزود: روحانیان و علما در زمان انقلاب پیشتاز بودند و در قم نیز زمانی که گروه های مختلف شکل گرفته بود، حضور روحانیان بسیار چشمگیر بود و حضور پررنگی در کنار امام خمینی(ره) داشتند و شاید بسیاری باور نداشتند که انقلاب مردم ایران به ثمر بنشنید.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه دشمن به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت است، گفت: حرکت های انقلابی روحانیان در آگاه سازی مردم و تکیه آنها بر فرامین امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و باعث بنا نهاده شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و به همین دلیل شاهد تلاش دشمنان برای جدایی و ایجاد فاصله بین مردم و جامعه روحانیت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید علما هوشیارانه عمل کرده و در بین مردم بوده و راهنمای آنان باشند و با تقویت مسائل دینی جلوی نفوذ شیاطین و دشمنان اسلام را بگیرند.

کد خبر 402925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.