ضرورتی برای راه‌اندازی برخی ایستگاه‌های مترو کرج وجود ندارد

رئیس کمیسون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج گفت: در راستای راه اندازی سریع قطار شهری کرج و محدودیت های مالی این پروژه می طلبد که برای بازنگری در برخی از ایستگاه های که ضرورتی برای راه اندازی آنها وجود ندارد، تصمیم گیری شود.‌

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حاجی قاسمی در سی و نهمین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: بر اساس اطلاعات کارشناسی شده بسیاری از خطوط فعلی و ایستگاه‌های مترو توجیه اقتصادی و فنی برای ساخت ندارند و می‌توان مسیرهای بهینه‌تری برای متروی کرج در نظر گرفت که بیشترین جابه‌جایی مسافر را تا حدود ۳۰ هزار مسافر در ساعت داشته باشد.‌

وی افزود: در راستای راه اندازی سریع قطار شهری کرج و محدودیت های مالی این پروژه می طلبد که برای بازنگری در برخی از ایستگاه های که ضرورتی برای راه اندازی آنها وجود ندارد، تصمیم گیری شود.‌

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: مطالعاتی تحت عنوان اتصال خط ۲ متروی کرج به خط ۶ متروی تهران و بازنگری در کل خطوط ۶ گانه در حال انجام است که اجرای خط 2 ایستگاه شهید سلطانی از اهمیت ویژه ای نسبت به سایر خطوط برخوردار بوده و نیاز است با بازنگری مجدد به نتایج قابل توجهی در راه اندازی سایر خطوط برسیم.‌

وی اضافه کرد: در حال حاضر فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج، با گسترش جبهه‌های کاری وارد مراحل تازه‌ای از عملیات اجرایی شده است به طوری که برخی از ایستگاه های این خط به مراحل نازک کاری و تاسیسات رسیده اند.‌

‌حاجی قاسمی ادامه داد: پس از راه اندازی مجدد پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، با حداکثر توان در راستای تحقق اهداف اولویت بهره برداری با گسترش عملیات اجرایی، جهت برخورداری هر چه سریعتر شهروندان کلانشهر کرج از موهبت مترو، همکاران در تلاش برای راه اندازی یکی از خطوط مهم و پرتردد سطح شهر تا اواسط سال 99 هستند.‌

وی با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی باید جایگزین خودرو شخصی شود، خاطرنشان کرد: با وسایل نقلیه شخصی نمی‌توان به حجم زیاد رفت و آمدها ناشی از جمعیت کرج پاسخ داد بلکه باید به سمت حمل و نقل عمومی رفت.

کد خبر 402921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.