برای نخستین‌بار درآمدهای شهرداری کرمان هزینه‌ها را پوشش داد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای شهر کرمان گفت: تحولات اساسی و بنیادی در ساختار برنامه‌ریزی در شهرداری و شورا پایه‌ریزی شده و امسال برای نخستین بار درآمدهای شهرداری هزینه‌های خود را پوشش داد

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین چناریان در نشست بررسی وصول عوارض شهرداری عدم وجود درآمدخواهی پایدار را علت ایجاد نشدن تحول در شهر کرمان دانست و اظهار کرد: باید مبناها در بودجه ریزی شورا تغییر کند و دو اصل رعایت قانون و مبنای کارشناسی در هر ردیف درآمدی مورد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تحولات اساسی و بنیادی در ساختار برنامه‌ریزی در شهرداری و شورا پایه‌ریزی شده و امسال برای نخستین بار درآمدهای شهرداری هزینه‌های خود را پوشش داد ادامه داد: در سال جاری برای اولین سال متمم افزایش درآمدی را در شهرداری کرمان داشتیم و اکنون باید به دنبال رفع مشکلات بود و درآمدها را پایدار کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای شهر کرمان خاطرنشان کرد: در بودجه شهرداری کرمان تاکنون ۴۰ ردیف درآمد پایدار وجود داشته که این تعداد به ۱۰۰ ردیف خواهد رسید در حالی که این عدد در شهرداری یزد حدود ۱۵۰ ردیف و در شهرداری اصفهان بیش از ۲۰۰ ردیف است.

وی در رابطه با ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: آنچه شورا تصویب کرده دریافت بهای خدمات ناشی از دستورالعمل وزارت کشور و یا عوارض مربوط به پسماند مستند به قانون است.

چناریان بیان کرد: تهیه نرم افزار و سامانه محاسبه عوارض و بهای خدمات پیشنهاد شده که بزودی در تمامی شهرداری های مناطق اجرا می شود و شورای شهر و شهرداری آمادگی لازم برای انجام هر اقدامی در بهبود و اصلاح موارد مختلف را دارد.

کد خبر 402914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.