ساخت شهرک ضایعات همکاری مسئولان استان را می‌طلبد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد بابیان اینکه ساخت شهرک ضایعات همکاری مسئولان استان را می‌طلبد، گفت: متأسفانه تاکنون مسئولان در این موضوع همکاری لازم را نداشته‌اند، اما بودجه و اعتبار این کار از طریق شهرداری فراهم‌ شده است.

حمیدرضا رحیم‌دل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه بر اساس قانون و ضرورت‌های بهداشتی و زیست‌محیطی لازم است کارگاه‌های ضایعاتی سطح شهر به بیرون از محدوده شهری منتقل شوند، اظهار کرد: در کنار مناطق مسکونی شهر یزد ۴۰۰ کارگاه غیرمجاز خریدوفروش ضایعات فعال است که چهره شهر را نازیبا کرده است.

وی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم کارگاه‌های ضایعات را به خارج از شهر منتقل کنیم مجوزهای لازم را از دادستان، کارگروه توسعه و زیربنایی و شورای تأمین استان همچنین منابع طبیعی گرفته‌ایم و منتظر برگزاری شورای مستندسازی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد بابیان اینکه طبق قانون، کارگاه‌های ضایعاتی باید خارج از شهر باشند البته از پنج سال گذشته به دنبال تملک زمین در خارج از شهر هستیم، افزود: مکاتبات زیادی با معاون عمرانی استاندار به‌عنوان دبیر شورای مستندسازی داشتیم، اما تاکنون جلسه‌ای با این موضوع برگزار نشده و کار معلق مانده است.

رحیم‌دل گفت: با توجه به اینکه شهرداری نهادی عمومی است زمین موردنیاز باید از طریق استان به این موضوع اختصاص یابد، بنابراین به مصوبه و صورت‌جلسه کارگروه مستندسازی استان نیاز داریم تا اداره کل منابع طبیعی یزد طبق آن مجوز تملک زمین را صادر کند.

کد خبر 402900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.