باغ‌گشت کودکان سمنانی برگزار شد

رئیس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان هدف از اجرای باغ گشت برای کودکان را آشنایی آنان با فضاهای بومی شهر و استفاده از هوای پاک برشمرد.

سمانه محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تاکنون ۵۰ باغ‌گشت برای مردم سمنان برگزار شده است، اظهار کرد: دومین باغ‌گشت برای کودکان شهر اخلاق، در آخر آذرماه به برگزار شد.

وی افزود: اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان با مشارکت فعال سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، دومین جشنواره باغ گردی و نشاطستان از مسیر باغ راه "نی‌کیژه" به سمت محله "کدیور" منتهی به ساختمان "گل نرگس" را برای کودکان پیش دبستانی و مادران آن‌ها برگزار کرد.

رییس اداره شهر دوستدار کودک شهرداری سمنان هدف از اجرای این باغ‌گشت را آشنایی کودکان با فضاهای بومی شهر و استفاده از هوای پاک عنوان کرد و افزود: در کنار این باغ گردی، آموزش‌هایی نیز در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست و فضای سبز شهری و کاهش استفاده از کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی و پیشگیری از آسیب‌های مرتبط به کودکان داده شد.

محمدیان اظهار کرد: استقبال مردم از باغ‌گشت‌های برگزار شده خوب بوده است و از مدارس و پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک دعوت می‌شود که در این برنامه‌ها حضور فعال‌تری داشته باشند تا کودکان شهر اخلاق علاوه بر استفاده از هوای پاک، از فضاهای سنتی شهر نیز نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 402898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.