دو پایانه جنوب و شمال در شهر قم احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: ساخت پایانه جنوب مصوب شده و تنها نیازمند واگذاری زمین هستیم و علاوه بر این کار مطالعاتی ساخت پایانه شمالی نیز آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، رضا پوریافر با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون سه هزار سرویس از پایانه‌های استان جابجایی مسافر شده است، اظهار کرد: از این تعداد دو هزار و ۴۰۰ سرویس به مرز مهران بوده است که در مجموع ۷۸ هزار زائر به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ادامه داد: علاوه بر این از شش پایانه فعال در شهر قم ۲۱۸ هزار نفر به مشهد مقدس و ۲۱۷ هزار نفر نیز به مرزهای مشترک با کشور عراق جابجایی مسافر داشتیم.

پوریافر بابیان اینکه جلوگیری از ایجاد پایانه‌های محلی یکی از دیگر برنامه‌ها است، تصریح کرد: برای جلوگیری از این کار گشت‌های بازرسی فعال خواهد شد تا جابجایی مسافر به‌صورت قانونی انجام شود.

وی با اشاره به ایجاد دو پایانه جدید در استان گفت: ساخت پایانه جنوبی مصوب شده و پیگیر واگذاری زمین برای آغاز احداث آن هستیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم ادامه داد: در طرح جامع ترافیک شهری، پایانه شمالی نیز برای شهر در نظر گرفته‌ شده است که کار مطالعات آن آغاز شده است.

پوریافر انتقادات صورت گرفته در خصوص وضعیت نامناسب سه‌راه خرمشهر در ورودی شهر قم را درست دانست و خاطرنشان کرد: در ورودی شهر از سمت سلفچگان در سه‌راه خرمشهر نیز زیرساخت‌های لازم انجام‌ شده است که خودروها وارد پایانه شوند، اما شورای ترافیک با ورود اتوبوس به این پایانه موافقت نکرده است.

وی با اشاره به مشکلات میدان شهدای ۷۲ تن گفت: این میدان مشکلات زیادی دارد و مصوب شد که سوهانی‌ها و سایر صنوف از این مکان جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم تصریح کرد: سیمای و منظری که این میدان دارد نیز شایسته قم نیست و باید در این زمینه نیز تصمیم‌گیری‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 402885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.