جمع‌آوری تابلوهای غیر مجاز شهر خرم‌دره

شهردار خرم‌دره گفت: از آنجا که تعداد معدودی از شهروندان با وجود مکاتبات و اخطاریه‌های متعدد، حاضر به پرداخت عوارض تابلو طبق قانون نمی‌شدند، تصمیم بر این شد تا آخرین مهلت نیز در نظر گرفته شده و سپس همه تابلوهای غیرمجاز از سطح شهر جمع‌آوری شود.

به گزارش ایمنا، امیرهوشنگ نوری‌آرا از اجرای طرح نظم‌دهی تابلوهای تبلیغاتی در شهر خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، تابلوهایی که بدون مجوز و ضابطه در سطح شهر نصب شده باشد پس از اخطار، اعمال قانون و برش داده می‌شود.

وی با بیان این‌که با هدف حذف زوائد بصری ناشی از نصب تابلوهای تبلیغاتی بدون مجوز در سطح شهر خرم‌دره، طرح جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در حال اجرا است، تصریح کرد: برابر تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، نصب هر گونه تابلو و میله تابلو در معابر عمومی که منجر به بدمنظر شدن شهر و سد معبر می‌شود، ممنوع است.

شهردار خرم‌دره خاطرنشان کرد: حذف آلودگی و آشفتگی‌های بصری، از درخواست‌های همیشگی مردم بوده است؛ از این‌رو طرح ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی شهر به منظور حفظ زیبایی سیمای شهر، ساماندهی تبلیغات شهری و از سویی دیگر دریافت مطالبات شهرداری، از طریق پرداخت عوارض مربوطه می‌شود.

نوری‌آرا گفت: در هماهنگی انجام شده با دادستان از آنجایی‌که تعداد معدودی از شهروندان با وجود مکاتبات و اخطاریه‌های متعدد، حاضر به پرداخت عوارض تابلو طبق قانون نمی‌شدند، تصمیم بر این شد تا آخرین مهلت نیز در نظر گرفته شده و سپس همه تابلوهای غیرمجاز از سطح شهر جمع‌آوری شود.

وی با اشاره به ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی ضوابط و مقررات ساماندهی تابلوهای خدماتی و تجاری، افزود: بر اساس این آیین‌نامه، استقرار هر نوع تابلو غیر ثابت اعم از پلاکارد و تراکت در بدنه ساختمان و محوطه‌های عمومی شهری بدون اخذ مجوز از شهرداری ممنوع است و حذف، جایگزین، تعمیر و نظافت تابلوهای فرسوده، ناهمگون که صدمه دیده و کثیف است باید توسط مالک واحد صنفی انجام شود، همچنین رعایت همه اصول ایمنی و ایستایی هر تابلو بر عهده مالک است.

شهردار خرم‌دره تاکید کرد: شهروندان و کسبه‌ای که قصد نصب تابلو دارند، باید حتما مجوز از شهرداری خرم‌دره اخذ کنند؛ چون تابلوهای بدون مجوز نصب و پس از اخطار اعمال قانون خواهد شد.

کد خبر 402875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.